Skip to main content
Beste simyo



Op 31 dec. Werd ineens mijn sim geblokkeerd vanwege enorm veel data verbruik buiten mijn bundel om.

nou zit er wel eens overheen maar niet met zo groot bedrag €213,-...

Ik snap hier echter niks van, bijna overal zit ik op wifi.



Groetjes shelley
Hoi shelley1992, welkom op het Simyo forum :)



Ik zie inderdaad dat er veel buiten je internetbundel is verbruikt. Je hebt € 113,85 buiten je bundel verbruikt. Ook heb je kosten van € 80,69 gemaakt voor bellen.



Uit voorzorg wordt je simkaart door ons eenzijdig geblokkeerd. Op deze manier kunnen je kosten niet nog hoger oplopen. Ik zie ook dat wij een e-mail naar je gestuurd hebben. In deze e-mail staat de instructies over hoe je een aanbetaling kunt doen. Hierna zal je simkaart automatisch weer worden gedeblokkeerd.



Op 30 december 00:00 t/m 00:21 uur is er veel internet verbruikt. Je kunt dit ook bekijken op Mijn Simyo onder het tabblad Verbruik. Op dit moment kun je je verbruik van december nog inzien.

Er is op 30 december een sms gestuurd dat je internetbundel 100 % op was. Heb je het sms'je wel gezien dat je internetbundel 100 % op was?



Na dit sms'je heb je namelijk nog geïnternet. Je ziet ook op 31 december dat er vanaf 00:42 t/m 01:39 uur veel Mb's zijn verbruikt. Je verbruik is dus niet via Wifi gegaan. Heel jammer alleen hierdoor zijn je internetkosten dus opgelopen.



Als je Wifi verbinding hapert, wegvalt of minder sterk is, dan schakelt je toestel automatisch over naar ons netwerk. Je kunt dit voorkomen door de internetoptie op Mijn Simyo uit te zetten. Zo komt er een blokkade waardoor je toestel niet meer kan overschakelen.



Je hebt dus ook buiten de bundelkosten voor bellen. Het is handig om te kijken of je belbundel groot genoeg is. Stel dat je toch meer belt, dan kun je deze altijd verhogen via Mijn Simyo :)



Heb ik hiermee het een en ander verheldert?

Reageer