Skip to main content

raadselachtig dataverbruik in de Ardennen

  • 20 July 2024
  • 2 reacties
  • 28 Bekeken

Ben 4dagen in een vakantiewoning in de Ardennen geweest. Kreeg melding, dat ik 80% van mijn databundel (12gb) had verbruikt. Nagezien. In een paar minuten tijd  heb ik continue 59mb verbruikt. Vreemd dat dit steeds hetzelfde verbruik is. Ook wanneer ik nog sliep. Iemand een idee wat dit kan zijn?

2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Dan heb je je mobiel aangehad tijdens het slapen en geen wifi, dan loopt het sluipverbruik door, het verbruik wordt berekend in bepaalde blokken per tijdseenheid.

Om dat voor een volgende keer te voorkomen kun je het dataplafond activeren voor slechts 50 cent per maand, mobiele data in je mobiel uitzetten of in je mobiel zelf een datawaarschuwing en -plafond instellen @Adri M 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Adri M,

Bedankt voor je bericht. Ik kan het me voorstellen dat je hier vragen over hebt!

Wij kunnen vanwege de privacywetgeving helaas niet zien waar je MB's aan zijn verbruikt. De reden dat je meerdere regels van 59 MB ziet in je verbruik, is omdat dit het maximale is wat wij registreren per regel. Als je veel MB's hebt verbruikt in korte tijd, zul je dit dus in meerdere regels van 59 MB terugzien.

Je kunt vaak in je telefoon zelf terugzien waar je MB's aan zijn verbruikt. Met een Android kun je je verbruik bekijken via “Instellingen”> “Gegevensverbruik” of “Dataverbruik”. Met een iPhone is dit wel wat lastiger, je kunt via “Instellingen”> “Mobiel netwerk” zien welke apps het meeste internet verbruiken als je hier naar beneden scrolt.

Bedankt voor je hulp en tips! @J.D.L. 😀

Groetjes,
Roeqajja

Reageer