.

Vraag

Problemen verbinding game Heroes Charge, wat kan ik doen?

  • 26 November 2023
  • 5 reacties
  • 39 Bekeken

Als ik het spel Heroes Charge wil spelen via het 4g netwerk van Simyo, dan kan ik geen verbinding maken met de game server. Ik ben onlangs overgestapt van Simpel naar Simyo. Bij Simpel heb ik nooit connectie problemen gehad. Met een andere SIM kaart van KPN kan ik overifens gewoon verbinding maken met de game servers. 

De APN gegevens van Simyo heb ik gecheckt en die staan goed. Wat kan er mis zijn? 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Gamer,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat het niet lukt om verbinding te maken met de game server!

Heb je dit probleem alleen bij het spel wat je speelt? Werkt je internet verder wel naar behoren bij andere apps?

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Roeqajja

 

Klop Roeqajja. 

Alles werkt verder prima.  Het is heel raar, want zodra ik 4g van Simyo gebruik laad het spel niet. Zoals ik al aangaf zijn er geen problemen met de simkaart van KPN. Ik heb het ook getest met  Youphone en dat werkt ook. De WiFi van KPN werkt overigens ook prima.

 

Ik hoor graag de suggesties om het probleem opgelost te krijgen.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Gamer,

Heb jij toevallig ook al gekeken of de optie ''mobiele data'’ voor dit specifieke spel aanstaat? Als je een iPhone hebt ga je naar Instellingen > Mobiel netwerk, je scrollt dan naar beneden en daar kun je al jouw apps zien met een schuifje ernaast. Als dit schuifje uitstaat bij Heroes Charge mag je het schuifje aanzetten. Als het goed is moet het dan werken. Mocht het schuifje wel aanstaan hoor ik dat ook graag, dan kijken we even verder. Ik weet niet hoe dit precies werkt op de Android maar ik ga er van uit dat het soort gelijk is. 

Laat je mij weten of het is gelukt?

Groetjes,
Seren

Hallo Seren,

 

Ik maak gebruik van een Android telefoon. Ik heb toegang tot mobiele netwerken voor het spel, want het werkt wel bij andere mobiele aanbieders. Ik ervaar alleen problemen bij Simyo. Bij de app setting staat full network access, receive data from internet, allow background data usage en prevent phone from sleeping.

Het valt mij op dat het tijdens het verbinden misgaat. De app start op maar lijkt op iets te wachten. Heeft Simyo een latency in het netwerk of extra verificaties wat een mogelijke vertraging veroorzaakt? Bij de andere telefoon providers start na de app gelijk de verbinding op en wordt het spel geladen.  

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Gamer,

Ik heb jouw topic laten lezen door iemand van onze technische afdeling. Hij heeft met een Simyo aansluiting getest of dit spel bij hem wel werkt op ons 4G-netwerk. Bij deze test maakte hij gebruik van een iPhone, en het spel functioneert bij hem wel. Wij kunnen dit probleem niet reproduceren, daarom is het voor ons lastig om te achterhalen wat deze issue veroorzaakt. Het is ook goed om te weten dat Youfone net als Simyo gebruik maakt van het KPN-netwerk, het kan dus niet aan het netwerk liggen.

Op het internet ben ik een paar video's en een website tegen gekomen wat je misschien zou kunnen helpen om het werkend te krijgen. 

Hopelijk werken een van deze fixes! 

Groetjes,
Seren

Reageer