Skip to main content
Ik heb een prepaid tel- en sms-bundel afgesloten. Hierop stond bij aanvang € 17,50 beltegoed. Hiermee kan ik niet op internet. Alleen onder Wifi kan ik op internet, maar dan kunnen daarvoor geen kosten in rekening worden gebracht aangezien ik hiervoor reeds op andere wijze betaal. Nu heb ik mijn telefoon en simkaart aangeschaft een week voor vaderdag (ergens half juni 2012). Na 5 weken gebruik ging mijn smart phone stuk en heb ik hem opgestuurd (zonder geheugen en simkaart). Op 8-9-2012 kreeg ik deze smartphone weer terug. Die avond heb ik opnieuw mijn telefoonnummers erin gezet. Nu zag ik vanmorgen 9-9-2012 dat mijn beltegoed op was? Vreemd want zoveel had ik de telefoon nog niet gebruikt. Op de site van simyo zag ik mijn verbruik en daarop stond dat in de periode 26-8-2012 t/m 9-9-2012 ik 1 sms had verzonden en € 12,33 had verbruikt aan internet. Aangezien ik helemaal geen internet heb en alleen onder wifi van internet gebruik kan maken, vindt ik het vreemd dat mijn beltegoed wordt afgeschreven. Kan iemand mij vertellen waarom die € 12,33 is afgeschreven, terwijl in hiervan geen gebruik heb gemaakt. (ik heb alleen een aantal gratis apps via de playstore gedownload).



Graag zie ik een spoedige reactie tegemoet.



Erik Schepper
Welkom op het forum Schepper,



Ik zie dat je op 8/9 en 9/9 inderdaad gebruik hebt gemaakt van internet. Dit komt omdat de optie 'internet op je mobiel/mms' aan stond. Deze optie heb je later op de dag (9/9) uit gezet. Daarna is er geen verbinding meer geweest met internet. Ik vermoed dat je telefoon geen verbinding heeft gemaakt met je wifi netwerk, maar met het Simyo netwerk (een telefoon zoekt immers altijd naar het sterkste signaal). Je toestel heeft zonder dat je je hier bewust van bent geweest verbinding gemaakt met ons netwerk. In dit topic kun je meer informatie vinden over hoe je toestel verbinding kan maken met internet. Mijn conclusie is gebaseerd op vermoedens, omdat wij de inhoud van je data verbruik niet registreren. M.a.w. wij registreren geen sites, app's etc.



Groetjes,



Alex

Reageer