Skip to main content
Hallo,

Nou ben ik net overgestapt van Vodafone naar Simyo prepaid. Bij vodafone was er een dagbundel voor €1 die je kon activeren door "mobiel netwerk" in te schakelen op je telefoon (ik heb een iphone5, overigens). Nou vroeg ik mij af of dat hier ook zo werkt. Want ik weet niet altijd wanneer ik die dagbundel ga gebruiken en als ik geen wifi heb kan ik ook niet naar de simyo app of website om de dagbundel te activeren.

En dan nog een andere vraag: krijg je een smsje als je door je bundel heen bent? Want anders ga ik misschien meer betalen dan de bedoeling is..
Hoi AnnaE,



Goed dat je die vraag hier komt stellen. Bij Simyo werkt het ietsje anders. De optie Internet op je mobiel staat standaard aan bij Simyo, en die zorgt ervoor dat je kunt internetten. Om er dan voor te zorgen dat je dat tegen een goedkoop tarief doet, zet je een internetbundel aan. Bij Prepaid kun je kiezen uit een dagbundel en twee formaten maandbundel. De maandbundels zijn 30 dagen geldig vanaf het moment van inschakelen.

Het aanschaffen van een bundel doe je op Mijn Simyo. Daar heb je dus wel internet voor nodig. Het bedrag voor de bundel gaat dan van je beltegoed af. Hoe hard het gaat met je bundel, kun je nakijken op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Je krijgt geen berichtje als je door je bundel bent.

Volgens mij spraken we elkaar net op Twitter en heb ik daar tips gegeven om je verbruik toch in de gaten te kunnen houden, zoals een data counter app installeren.



Klopt het dat jij dat was? :)



Groetjes,

Charlene
Hallo,

Nou ben ik net overgestapt van Vodafone naar Simyo prepaid. Bij vodafone was er een dagbundel voor €1 die je kon activeren door "mobiel netwerk" in te schakelen op je telefoon (ik heb een iphone5, overigens). Nou vroeg ik mij af of dat hier ook zo werkt. Want ik weet niet altijd wanneer ik die dagbundel ga gebruiken en als ik geen wifi heb kan ik ook niet naar de simyo app of website om de dagbundel te activeren.

En dan nog een andere vraag: krijg je een smsje als je door je bundel heen bent? Want anders ga ik misschien meer betalen dan de bedoeling is..



Succes, zodra je belbundel op is gaat internet ook uit. Ook als je nog niet aan de limiet zit. Ben een paar jaar geleden van Simyo prepaid overgestapt op een andere provider (met het hele gezin) omdat het soms dagen duurde (na het opwaarderen) voordat ik weer bereik had. Er is niets veranderd. Nog steeds bagger.  Heb gisteren opgewaardeerd en een maandbundel gekocht. Internet werkt nog niet. Heb 18 dagen geleden internet maand geactiveerd voor mijn dochter, werkt nog steeds niet.



Ga snel weer terug naar mijn oude provider. Voor iedereen die Simyo overweegt. Je bent gewaarschuwd
Hoi AnnaE,



Goed dat je die vraag hier komt stellen. Bij Simyo werkt het ietsje anders. De optie Internet op je mobiel staat standaard aan bij Simyo, en die zorgt ervoor dat je kunt internetten. Om er dan voor te zorgen dat je dat tegen een goedkoop tarief doet, zet je een internetbundel aan. Bij Prepaid kun je kiezen uit een dagbundel en twee formaten maandbundel. De maandbundels zijn 30 dagen geldig vanaf het moment van inschakelen.

Het aanschaffen van een bundel doe je op Mijn Simyo. Daar heb je dus wel internet voor nodig. Het bedrag voor de bundel gaat dan van je beltegoed af. Hoe hard het gaat met je bundel, kun je nakijken op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Je krijgt geen berichtje als je door je bundel bent.

Volgens mij spraken we elkaar net op Twitter en heb ik daar tips gegeven om je verbruik toch in de gaten te kunnen houden, zoals een data counter app installeren.



Klopt het dat jij dat was? :)



Groetjes,

Charlene



Kijk aub even naar mijn reactie, prutswerk, verkondig aub geen onzin en wees eerlijk. Maandbundel is geen maandbundel, als het al werkt gaat internet uit als je geen prepaid tegoed hebt. Is toch voor betaald? Ik wil voor beide nieuwe nummers mijn geld terug!
Als je serieus wilt kunnen internetten bij Simyo moet je geen prepaid nemen maar een sim-only abonnement. Prepaid is bedoeld voor mensen die maar heel af en toe het internet op willen.
Hoi markb,



Wat jammer dat je jezelf op deze manier wenst uit te drukken op ons forum :(

Wanneer je een dienst wilt afnemen bij een bedrijf en het werkt niet, dan is het niet meer dan normaal om eerst eens te vragen waarom iets niet werkt in plaats van op deze manier berichten te plaatsen.

Het is namelijk echt niet zo dat wij niets willen doen voor onze klanten, maar als we niet weten dat je een probleem hebt, kunnen we je ook niet helpen.



Mocht je dus nog steeds problemen ervaren, op welke manier dan ook (mits Simyo gerelateerd) dan lezen we dat graag terug en zullen we doen wat we kunnen om het op te lossen voor je.
Hoi markb,



Wat jammer dat je jezelf op deze manier wenst uit te drukken op ons forum :(

Wanneer je een dienst wilt afnemen bij een bedrijf en het werkt niet, dan is het niet meer dan normaal om eerst eens te vragen waarom iets niet werkt in plaats van op deze manier berichten te plaatsen.

Het is namelijk echt niet zo dat wij niets willen doen voor onze klanten, maar als we niet weten dat je een probleem hebt, kunnen we je ook niet helpen.



Mocht je dus nog steeds problemen ervaren, op welke manier dan ook (mits Simyo gerelateerd) dan lezen we dat graag terug en zullen we doen wat we kunnen om het op te lossen voor je.



Beste Ernst, Wat jammer dat je jezelf niet hebt verdiept in mijn klacht. Eén van de belangrijkste problemen die ik met jullie heb is het feit dat internet wordt afgesloten als er geen beltegoed op mijn prepaid kaart staat. Dus, als je een maandbundel hebt gekocht, en na een dag is je beltegoed op kun je ook niet meer internetten. Er is toch voor een maand betaald? Vermeld dit dan in de voorwaarden. Bij deze vraag ik je dus hier iets aan te doen. En willen jullie het internet op de telefoon van mijn dochter ook even activeren, wij hebben hier 14 dagen geleden een maandbundel voor gekocht. Mijn internet werkt nu.

Hartelijk dankt, ik zie de oplossing met belangstelling tegemoet.

Mark
Als je serieus wilt kunnen internetten bij Simyo moet je geen prepaid nemen maar een sim-only abonnement. Prepaid is bedoeld voor mensen die maar heel af en toe het internet op willen.



Niet helemaal waar, ik whatsapp de hele dag. 70 mb per maand max, voor 4 euro. Hier is simyo serieus goedkoop!
Hoi Markb,



Bij Simyo is het zo, dat als je geen beltegoed hebt, je ook geen uitgaande verbinding hebt. Je aansluiting is dan geblokkeerd en je simkaart niet actief. Dus ook niet voor internet. Je internet wordt niet specifiek afgesloten, je simkaart heeft geen verbinding door het gebrek aan beltegoed, en dus werkt internet ook niet. Ik begrijp uit jouw verhaal dat jij dat niet terecht vindt als je een internetbundel hebt, maar die MB's kun je pas gebruiken als je ervoor zorgt dat je verbinding open is. Dat gaat in de toekomst ook niet veranderen.

Whatsapp gebruikt maar een paar kb's per berichtje. Hoewel je dat 'vaak' kunt doen, gebruik je dan maar heel 'weinig' data. Dat bedoelt Scotsman, denk ik. ben je een grootverbruiker, dan is een abonnement een stuk goedkoper.



De aansluiting van je dochter, is dat ook vanwege beltegoed, dat zij geen internet kan gebruiken op het moment? Of heeft dat een andere reden? Ik kijk daar graag naar voor je. Ik ontvang daarvoor graag een privébericht met het betreffende nummer.





Groetjes,

Charlene

Reageer