.

Beantwoord

Prepaid bellen en internet

  • 2 June 2013
  • 4 reacties
  • 597 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Ik ben prepaid beller, heb geen internet bundel besteld. Ben nu in bezit smartphone met internetmogelijkheden. Apparaat staat op wifi-verbinding aan. 3G verbinding staat uit. Nu heb ik als proef heel even wifi-verbinding uitgezet en 3G verbinding op aan gezet, zonder een dagbundel of maandbundel te hebben besteld. Tot mijn verbazing had ik toegang tot internet en werd er een bedrag van mijn prepaidtegoed afgeschreven. Vraag: hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Scotsman 2 June 2013, 17:30

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dit een veel voorkomende misvatting. Ook zonder internet bundel heb je gewoon toegang tot het internet via Simyo, maar wel tegen het relatief hoge standaard tarief. Daardoor loopt de rekening na een beetje surfen al snel op. Met een bundel koop je van tevoren een zekere hoeveelheid MBs, en dan zijn de verbruikskosten per Mb veel lager. Als je beslist niet wilt dat je via Simyo internet data gaat gebruiken (dus uitsluitend via WiFi), moet je de "internet op je mobiel" optie uitzetten op je persoonlijke pagina (Mijn Simyo).
Badge +8
Ik ben prepaid beller, heb geen internet bundel besteld. Ben nu in bezit smartphone met internetmogelijkheden. Apparaat staat op wifi-verbinding aan. 3G verbinding staat uit. Nu heb ik als proef heel even wifi-verbinding uitgezet en 3G verbinding op aan gezet, zonder een dagbundel of maandbundel te hebben besteld. Tot mijn verbazing had ik toegang tot internet en werd er een bedrag van mijn prepaidtegoed afgeschreven. Vraag: hoe kan dat?

Hoi PeGo,

Op alle aansluitingen van Simyo staat de optie "Internet op je mobiel" standaard aan. Door het aanschaffen van een internetbundel houd je de kosten laag. Wil je geen internet gebruiken dan zet je de optie "Internet op je mobiel" uit op Mijn Simyo.
Scotsman heeft dit netjes voor je beantwoord 🙂

In 2010 had je de optie "Internet op je mobiel" uitgezet en op 30-5 heb je de optie weer aangezet op Mijn Simyo. Vanaf 30-5 kon je simkaart dus verbinding maken met het netwerk.
Vanochtend heb je de optie weer uitgezet. Maar je hebt wel een dagbundel aangeschaft.
Als je die wilt gebruiken, moet je de optie dus weer aanzetten.

Is het nu wat duidelijker?

Groetjes,
Charlene
Hallo,
Ik heb inmiddels en maandbundel van 200Mb geactiveerd. Op mijn smartphone staat de instelling 'dataverbindingstand' op ingeschakeld en mijn simkaart heeft ook toegang tot internet via de instelling op de website van simyo (internet/mms staat op aan). Ik verwacht dan dat ik 3G internetcontact heb.... niet dus. Wat die ik fout?
Badge +6
Hallo,
Ik heb inmiddels en maandbundel van 200Mb geactiveerd. Op mijn smartphone staat de instelling 'dataverbindingstand' op ingeschakeld en mijn simkaart heeft ook toegang tot internet via de instelling op de website van simyo (internet/mms staat op aan). Ik verwacht dan dat ik 3G internetcontact heb.... niet dus. Wat die ik fout?


Hoi PeGo,

Van welk merk toestel maak je gebruik? Wanneer ik dit weet kan ik je voorzien van de juiste instellingen.

Reageer