.

Vraag

Plotseling hoogverbruik van data, wat nu?

  • 31 August 2023
  • 1 reactie
  • 67 Bekeken

Goedenavond, 

Net als blijkbaar veel anderen hier op het forum heb ik een probleem met plotseling hoogverbruik van data. 

 

Vandaag heb ik opeens meerdere berichten gekregen dat mijn bundels op zijn en er extreem veel data is verbruikt waardoor mijn sim kaart is geblokkeerd. Volgens de app heb ik in kleine 20 minuten meer dan 2000 mbs verbruikt. Lijkt me nogal vreemd aangezien ik rond dat tijdstip enkel een paar WhatsApp berichten heb verstuurd, wat dingen in mijn agenda heb gewijzigd en enkele dingen heb gegoogeld. Geen bijzondere dingen. 

Vervolgens heb ik een rekening gekregen van meer dan 300 euro die ik direct moest betalen om mijn sim kaart te deblokkeren. Ik ben al bijna 10 jaar klant bij Simyo en heb dit nog nooit gehad. Sterker nog, ik ga nauwelijks überhaupt door mijn bundels heen dus ik vraag me af hoe ik nu niet alleen door mijn bundel heen kon gaan maar ook nog meer dan 300 euro bij moet betalen. 

Ter vergelijking: gisteren deed ik ongeveer hetzelfde en verbruikte ik slechts een paar procent van wat ik vandaag zogenaamd heb verbruikt. Heel vreemd allemaal. 

 

Op het forum las ik meerdere berichten van mensen met exact hetzelfde probleem. Graag wil ik hier een snelle oplossing voor aangezien ik totaal niet begrijp wat hier gebeurt. 

 

Graag zo snel mogelijk reactie. 

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Cactus47,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij kunnen vanwege de privacywetgeving niet zien waar je MB's aan zijn verbruikt, dit kun je soms wel in je telefoon zelf terugvinden. Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen! Als je een Android telefoon hebt, wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen. 

Wij kunnen het ons voorstellen dat deze kosten niet bewust gemaakt zijn. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken :).

Groetjes,
Roeqajja

Reageer