Skip to main content
Ik heb een abbonement voor mijn zoon afgelosten in augustus 2013. Ik heb hem daarbij op het hart gedrukt alleen in huis via WIFI te internetten. Dit is goed gegaan tot januari, kosten p/m onder de 3 euro. De laatse factuur bdroeg loteling 280 euro, waar ik uiteraard nogal van schrok. Het blijkt dat mijn zoon in bed regelmatig  naar you-tube filmpjes bekijkt, al vanaf augustus vorig jaar, en altijd via WIFI. Ik heb zo'n idee dat er iets fout is gegaan met zijn WIFI connectie, waardoor het toestel via G3 heeft gewerkt. Alhoewel ik dit nog verder moet bekijken heb ik wel de vraag waarom ik niet gewaarschuwd wordt als een abbonement zonder databundel plotseling grote hoeveelheid dataverkeer verbruikt. Op een dag zelfs tot een bedrag van 178 euro. Mijn tweede vraag is hoe ik kan bekijken wat er in februari is verbruikt aan dataverkeer. De factuur hiervoor kan nog niet bekeken worden, terwijl het huidige gebruik vanaf 1 maart is. 



Ik heb inmiddels het dataverbruik via de site uitgeschakeld, maar ik blijf van mening dat sterk afwijkend gebruik van een toestel/abbonement gemeld dient te worden. Als het gebruik van eind januari doorgezet is naar februari, dan krijg ik een zeer hoge rekening volgende maand, door mij een email te sturen had dit voorkomen kunnen worden. Wat het nog schrijnender maakt is dat je wel een bericht krijgt als je langere tjjd NIETS gebruikt.
Jemig wat een ellende.

Maar ik vraag me af in hoeverre jij zelf verantwoordelijk bent?
Natuurlijk heb ik hier een eigen verantwoordelijkheid in. Maar ik mag verwachten dat ik een waarschuwing krijg als er plostseling een zo'n grote verandering in het verbruik plaats vindt. Het betreft hier een simpel abbonemnet voor mijn zoontje voor alleen bellen en SMS. Ik heb bewust geen databundel aangeschaft. Als je als leverancier ziet dat er plotseling van zo'n beetje 0MB naar een topgebruik op een dag van 178 euro gaat, dan moet er bij Simyo toch ook een belletje gaan rinkelen. Ik zou het ook sympathieker vinden als voor een abbonement zonder databundel je zelf dit zelf datagebruik moet activeren in plaats dit standaard aan te zetten. Als laatste wil ik nog melden dat , naast dat ik niet gewaarschuwd ben, er ook geen blokkade van het nummer is uitgevoerd ivm hooggebruik. erwijl in de voorwaarden staat:

 

 Bij een verbruik van meer dan € 75,- per dag of meer dan €250,- per week wordt je aansluiting geblokkeerd om onverwacht hoge kosten te voorkomen.



Deze voorwaarde is niet gehandhaafd door simyo. 
Natuurlijk heb ik hier een eigen verantwoordelijkheid in. Maar ik mag verwachten dat ik een waarschuwing krijg als er plostseling een zo'n grote verandering in het verbruik plaats vindt. Het betreft hier een simpel abbonemnet voor mijn zoontje voor alleen bellen en SMS. Ik heb bewust geen databundel aangeschaft. Als je als leverancier ziet dat er plotseling van zo'n beetje 0MB naar een topgebruik op een dag van 178 euro gaat, dan moet er bij Simyo toch ook een belletje gaan rinkelen. Ik zou het ook sympathieker vinden als voor een abbonement zonder databundel je zelf dit zelf datagebruik moet activeren in plaats dit standaard aan te zetten. Als laatste wil ik nog melden dat , naast dat ik niet gewaarschuwd ben, er ook geen blokkade van het nummer is uitgevoerd ivm hooggebruik. erwijl in de voorwaarden staat:

 

 Bij een verbruik van meer dan € 75,- per dag of meer dan €250,- per week wordt je aansluiting geblokkeerd om onverwacht hoge kosten te voorkomen.



Deze voorwaarde is niet gehandhaafd door simyo. 




Hoi Hjanssen,



Graag verneem ik van je waar je dit hebt terug gevonden in de voorwaarden. Ik heb deze namelijk ook gelezen en ben deze niet tegen gekomen. Je verbruikt wordt met een vertraging verwerkt. Wanneer je vertraging binnenkomt en deze wordt verwerkt op het moment dat bij verwerking €75 bent gepasseerd wordt je aansluiting geblokkeerd.

Reageer