Skip to main content
Hallo, 

Ik heb een iPhone 4 en heb een bundel met 500 MB's per maand, dat red is elke maand weer.

Totdat ik vandaag een sms kreeg en opeens waren al mijn 500 MB's weg!

Ik was er heilig van overtuigd dat dat een foutje moest zijn, nu heb ik dus net mijn verbruik gecheked en zag dat ik schijnbaar alles echt had verbruikt.

Maar hoe? 

Ik heb inderdaad altijd mijn 3G aan, maar dat doe ik al zolang ik mijn telefoon heb, ik heb geen apps gedownload en ze zijn ook niet zelf upgedated.

En ik zag ook staan dat ik zaterdag zo'n 5 MB heb verbruikt, wat mij sterk lijkt aangezien mijn telefoon toen bijna de hele dag heeft uitgestaan en ik om 8 uur toch echt beneden met wifi heb gezeten.



Ik snap allemaal wel dat het waarschijnlijk allemaal mijn eigen schuld weer zal zijn, maar ik heb toch echt niks anders gedaan dan wat ik het afgelopen jaar al doe. Waarom dit opeens dan?
En nu krijg ik een sms dat mijn data voor 50% verbruikt is terwijl ik al een sms heb gekregen dat het al 100% verbuikt was. Wat is dit?
Hoi Karian, welkom op het Simyo forum.



Het internetverbruik van smartphones kun je misschien wel het beste vergelijken met dat van een gewone PC.

Zolang het apparaat aan staat, en verbinding kan maken met internet, kán dat ook gebeuren.

iOS kan data verbruiken om welke reden dan ook, apps kunnen gegevens doorgeven aan de ontwikkelaar of Apple, noem maar op.



Ook is het een 'bekend' issue met iPhones dat wanneer ze in standby staan, en de telefoon zich in WiFi bereik bevindt, eventueel 'automatisch' dataverbruik tóch via het mobiele netwerk gaat. Dat doen ze helaas nu eenmaal.



Wat je aangeeft over de bijzondere volgorde van verbruiks smsjes: heel bijzonder inderdaad. Ik heb dit uitgezet bij onze IT'ers, zij zullen er naar kijken.
Dank u wel, maar krijg ik volgende maand wel gewoon sms'jes? Dat vind ik namelijk toch wel erg handig. :o
Hoi Karian,



Onze IT afdeling zoekt het uit en streeft er inderdaad naar dat je volgende maand de smsjes wel in de juiste volgorde ontvangt 🙂.

Reageer