Skip to main content
Hallo, ik ben sinds deze maand overgestapt maar nu ja ik wel bellen en sms'en maar niet internetten ( zonder WiFi) er staat links bovenin echter wel dat ik bereik heb en alle instellingen staan aan. Volgens mijn Simyo account heb ik gelukkig MB verbruikt. Kunnen jullie me helpen ?
Geen MB verbruikt *
Bij Simyo heb je altijd de mogelijkheid om te kunnen internetten. Een produkt zonder internet is er niet. Maar als je wilt kan je mobiel internet wel uitzetten, dat doe je op Mijn Simyo. Werkt perfekt, want dan kan je mobiel nooit op al dan niet slinkse manier toch het internet op gaan. En zal je dus nooit kosten maken voor mobiel internet. Dit heeft overigens geen invloed op internet via WiFi, want dat gaat buiten Simyo om.
Mijn verhaal was dus niet duidelijk haha ik heb in mijn abonnement een internet tegoed van 1 GB maar ik kom niet op internet.
Hoi AndrerdenUijl,



Wat onhandig dat je helemaal niet kunt internetten met je nieuwe abonnement zeg. Ik zie dat je een 4G bundel hebt en dat internet gewoon actief staat op je aansluiting. Van deze kant zou het dus allemaal moeten werken 🙂.



Nu zijn er een aantal dingen belangrijk om te checken. Heb je 100% zeker een 4G telefoon op dit moment en heb je de internetinstellingen nagelopen?



Bij een Android telefoon moeten de instellingen op deze manier worden ingevuld:



Je gaat vanaf het startscherm naar Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen Toegangspunten.

Hier verwijder je alle profielen om vervolgens een nieuwe APN aan te maken met de volgende gegevens:



• Verwijder alle bestaande APN’s in de verbindingsinstellingen van uw toestel (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.

• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.

• Bij Naam, voer: Mobiel Internet in.

• Bij APN, voer: KPN4G.NL in.

• Bij Proxy, voer niets in.

• Bij Poort, voer niets in.

• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.

• Bij Wachtwoord, voer niets in.

Scroll naar beneden.

• Bij MCC, voer 204 in.

• Bij MNC, voer 08 in.

• Bij Verificatietype, kies PAP.

• Bij APN-type, kies 'Internet' of voer 'default' in.

• Kies de menu-toets.

• Kies Opslaan.



Bij iOS (iPhone 5s, 5c of de 6)



Ga naar Instellingen > (Algemeen) > (Mobiel) Netwerk > Mobiel Datanetwerk en kijk of de volgende instellingen staan ingesteld:



- APN: KPN4G.NL

- Gebruikersnaam: KPN

- Wachtwoord: GPRS



Laat je ons even weten of het hiermee is gelukt?



Bedankt voor je reactie, Scotsman!

Reageer