Skip to main content
Dag,

We hebben sinds dinsdag 15 april nieuw internet/wifi kastje gehad van onze kabelmaatschappij. Op die dag kreeg ik ook meteen een bericht dat ik al op 50% internetgebruik zat. Wifi is ingesteld en mijn telefoon geeft dit ook aan, maar gister 19 april hebben mijn kinderen thuis filmpjes op mijn telefoon gekeken via WIFI, heb nog gechecked....nu krijg ik een bericht dat ik mijn data heb overschreden. Heb naar mijn gebruik gekeken en was die dag (19 april) ook erg hoog op het tijdstip van gebruik. Hoe mag ik dit verklaren. O.h. internet maar uitgezet via jullie site, kosten vliegen omhoog zo!

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Martine Westerlaken
Hoi Martine74,



Welkom op het forum :)

Het kan voorkomen dat je toestel toch internet via de simkaart verkiest boven je Wifi. Als het Wifi signaal even wegvalt bijvoorbeeld, of zwakker is dan het signaal van de mast. Zo zijn er nog verschillende redenen waardoor dit gebeurd kan zijn. Wat je dus het beste doet als je veel wilt gaan verbruiken via de Wifi (filmpjes kijken, muziek luisteren, updates, synchroniseren), is Mobiele data, of Mobiele gegevens uitschakelen op je toestel. Dan weet je zeker dat je toestel niet overschakelt. Internet op je Mobiel uitzetten op Mijn Simyo is inderdaad nog veiliger, omdat dit voor ons ook controleerbaar is.

In het volgende artikel vind je nog veel meer tips om je internetverbruik in de gaten te houden.



Heb ik je vraag hiermee beantwoord?



Groetjes, Charlene

Reageer