Skip to main content
Hallo Simyo,



Ik ben al meer dan een jaar klant van Simyo en maak daarbij gebruik van mobiel internet. Hier heb ik eigenlijk weinig problemen mee gehad tot dit weekend. Vanaf vrijdag krijg ik bij het opstarten van mobiel internet direct de melding '''netwerkfout''. Als ik op opnieuw druk, krijg ik direct dezelfde melding. Het maakt niet uit welke website ik wil bezoeken, telkens dezelde melding en geen toegang tot mobiel internet. 



Ik heb eerst gekeken wat ik er zelf aan kon doen, dus ik heb onder andere meerdere malen mijn telefoon aan en uitgezet en de batterij er enkele minuten uitgehaald, ''ja'' gesmst naar 1300 om de instellingen van internet opnieuw te installeren, zowel handmatig als automatisch mijn internet opnieuw ingesteld en gekeken bij de overige internet instellingen of er iets niet goed stond. Dit alles heeft helaas nergens toe geleid. Wanneer ik op internet ga, krijg ik direct te maken met het bovenstaande probleem.



Mijn telefoon is een Samsung Star Qwerty en de postcode van waaruit ik toegang probeer te krijgen is 1841. Toevallig merkte ik dat ik afgelopen zondag in de postcode 1713 wel toegang tot internet had. Dus misschien dat het om een plaatselijke storing gaat.



Hoe kan dit probleem worden opgelost?



Ik hoop van jullie te horen.



Met vriendelijke groet,



Patrick
Hoi Patrick23,



Momenteel zijn er werkzaamheden aan de mast in jouw postcode. De werkzaamheden hebben nadelige effecten voor het 2G netwerk. Hierom raden wij je aan jouw netwerk om te zetten naar 3G. Kun je mij even laten weten of het probleem hiermee is verholpen?
Hoi Esma,



Bedankt voor je reactie. Zoals ik al aangaf, heb ik al mijn internet instellingen nagelopen. Ik ben echter nergens 2G netwerk tegengekomen en zou dus ook niet weten hoe ik dit moet doen. Ik hoor dus nog graag van je hoe ik mijn netwerk om kan zetten van 2G naar 3G.



Verder vroeg ik me af hoe lang de werkzaamheden aan de mast gaan duren.



Gr. Patrick
Hoi Esma,



Ik heb even naar de specificaties van mijn telefoon gekeken en daaruit blijkt dat ik alleen gebruik kan maken van het 2G netwerk. 3G wordt niet ondersteund. Dus dit is voor mij niet de oplossing.



Heb je eventueel een andere oplossing?



En kan je aangeven hoe lang de werkzaamheden gaan duren?



Gr. Patrick
Hoi Patrick23,



Helaas kan de technische dienst niet altijd een indicatie geven over de einddatum van de werkzaamheden. Dat is in deze situatie ook zo. Excuses voor het ongemak.



Groetjes,



Alex

Reageer