Skip to main content
Volgens de app heb ik nog nu 403 mb over. maar nee net een sms dat het op is.



dus in 1 dag bijna 500 mb gebruikt???? (vanmorgen was het nog bijna 500mb over)



zit altijd iets boven de 500 mb dus vorige maand verhoogd en nu zou ik ineens op de helft van de maand al 1000mb hebben gebruikt.



erg raar. op het werk zit ik gewoon op de wifi en heb geen apps op de telefoon behalve rabo



Jammer maar beter dan een andere provider waarbij de snelheid alleen omlaag gaat.
Hoi prh, welkom op het forum van Simyo!



Wat vervelend dat je zo snel door je Internetbundel bent gegaan en niet weet waardoor dit is gebeurd :(



Ik heb even meegekeken naar je verbruik en zie inderdaad ook dat je Internetbundel op is.



Dit komt onder andere doordat op 17-9 in een korte periode van tijd veel verbruik heeft plaatsgevonden: van 17.19 uur t/m 18.23 uur heeft er zo'n 400MB aan verbruik plaatsgevonden via mobiel internet.



Uit je bericht begrijp ik dat je, toen dit verbruik heeft plaatsgevonden, in een omgeving was waar je normaliter verbinding via WiFi hebt met internet, maar klaarblijkelijk is er toch iets gebeurd waardoor je telefoon verbinding heeft gemaakt met mobiel internet in plaats van WiFi 😕 Misschien is het WiFi signaal weggevallen of heb je misschien een iPhone? Daarover horen we dat de telefoon automatisch overschakelt op mobiel internet, wanneer het scherm zwart is.



Ik kan je helaas niet vertellen wat er op je telefoon is gebeurd dat dit dataverbruik heeft veroorzaakt. Wij krijgen via het netwerk namelijk alleen binnen welke pakketjes aan dataverbruik wanneer hebben plaatsgevonden.



Zelf kan je dit, in de toekomst, wel in de gaten houden door een datacounter app te installeren op je telefoon. Hiermee kan je een inzicht krijgen in welke apps en/of achtergrondprocessen er allemaal plaatsvinden die dataverbruik veroorzaken. In onze Blog vind je tips voor datacounter apps en andere handige suggesties om binnen je Internetbundel te kunnen blijven.



Bij Simyo geven we onze klanten zelf de mogelijkheid om te beslissen wat te doen als de Internetbundel op is: je kan gebruik blijven maken van je mobiele internet met de snelheid die je van ons gewend bent, maar tegen €0,15 per MB of je kan ervoor kiezen om de rest van de maand alleen verbinding via WiFi te maken met internet door de optie "Internet op je mobiel - Nederland" uit te zetten op Mijn Simyo :)



Natuurlijk kan je ervoor kiezen om naar een provider te gaan waarbij je geen extra kosten kan maken, maar ik zou je willen aanraden om de oorzaak van het dataverbruik te achterhalen om er zo voor te zorgen dat je binnen je Internetbundel kan blijven en op deze manier geen extra kosten maakt 🙂

Reageer