Skip to main content
In de afgelopen 5 jaar bij Vodafone heb ik nooit meer dan 200mb data per MAAND verbruikt. Ik ben sinds 29 april klant van Simyo en gisteren tussen 21.00 en 22.45 zou er volgens Simyo 720mb aan data zijn verbruikt. De telefoon was thuis, waar wifi is, en ik heb de telefoon niet eens gebruikt. De klantenservice is kortaf en zeer onvriendelijk en geeft het standaard antwoord wat je hier op het forum ook overal tegenkomt.



Maar het wordt tijd dat er actie wordt ondernomen. Ik heb het afgelopen uur op internet zitten zoeken en als je kijkt hoeveel klachten er zijn over spook data verbruik kan het niet anders dan dat er een fout zit in het systeem van Simyo. Geen enkele andere provider heeft zoveel exact dezelfde klachten als Simyo. Kijk bijvoorbeeld ook eens op, http://www.klacht.nl/simyo/?pg=1. En als je hier door de forum reacties gaat kom je ook constant dit probleem tegen. En ze zijn allemaal identiek. Alle dagen normaal gebruik en dan opeens in een zeer korte periode idioot hoog verbruik. Het feit dat Simyo hier niet serieus op in gaat en haar kop in het zand blijft steken vind ik zeer kwalijk.



Uiteraard zitten er ook een paar mensen tussen waar wel echt data is verbuikt maar dat zijn de klachten waarbij het gaat over hoog verbruik gedurende een langere periode. Alle klachten over het plotselinge hoge verbuik in max een paar uur zijn identiek zo ver ik nu kan zien. En het lijkt zelfs alsof het bijna altijd gaat om verbruik van 1 tot 2 uur.



Verder is het zo goed als onmogelijk om via de trage 3g verbinding van Simyo zoveel data in zo'n korte tijd te verbruiken. Theoretisch is het natuurlijk mogelijk met een max snelheid van 256kb/s maar niemand haalt die snelheid in de praktijk. En al helemaal niet constant over een langere periode......



Dus Simyo kop uit het zand en kom in actie voor jullie geen enkele nieuwe klant meer krijgen aangezien overal op internet alleen maar over jullie wordt geklaagd!
Hoi BVDM,



Ik zie dat je dezelfde vraag hier hebt gesteld. Om het forum overzichtelijk te houden, zullen we dit topic sluiten. In het andere topic zullen we je vraag behandelen.