Skip to main content
Mijn zoon heeft net een prepaid kaart. Met als doel de kosten in de gaten te houden. Nu loopt hij tegen onverwacht hoge kosten aan voor Mb verbruik terwijl hij alleen beltegoed heeft. Nu blijkt dat Simyo internet standaard heeft aanstaan en dat dit ook nog eens extra duur is als je geen internet tegoed hebt. In mijn optiek
...In mijn optiek is dit omgekeerde wereld. Op het moment dat je realiseert hoe die onverwachte kosten komen, ben je eigenlijk al te laat. Internet zou standaard uit moeten staan als je kiest voor alleen beltegoed zonder internet! Daarnaast staat in het verbruik dat er 2 SMS berichten zijn verstuurd, terwijl er geen sms'jes verstuurd zijn. Waar komen deze kosten dan ineens vandaan??? Ik vind het best zuur dat een jongen die deze kosten zelf betaald ruim € 5,- verspeeld op zijn beltegoed terwijl hij juist probeert deze kosten te voorkomen. Tot dusver ben ik dus niet tevreden over Simyo.....
Hoi Vebruik,



Het is heel jammer dat jullie zo verrast werden door het feit dat de internetoptie bij alle Simyo aansluitingen standaard aan staat. Dit wordt al vermeld bij het bestellen, en in de welkomstmail, dat als je geen gebruik wilt maken van internet, dat je de optie "Internet op je Mobiel" dan dient uit te schakelen op Mijn Simyo. Ik zie dat jullie dat inmiddels hebben gedaan, dus nu maakt hij daar gelukkig geen onverwachte kosten meer voor.

Net als bellen is internet meteen mogelijk, met of zonder bundel. Bij Prepaid kun je een bundel aanschaffen als je dat wilt, dan betaal je een lager tarief. Als dat niet is wat je verwacht kun je daardoor verrast worden, maar daarom proberen wij mensen daar heel duidelijk over te informeren. Het spijt me echt dat jullie dat over het hoofd hebben gezien. Die communicatie wordt constant verbeterd, wij houden echt niet van addertjes onder het gras.

De smsjes zijn waarschijnlijk door het toestel verstuurd voor de activatie van Facetime en/of iMessage. Die berichten worden eenmalig verstuurd. Daar hebben wij helaas geen invloed op.



Groetjes, Charlene

Reageer