Skip to main content
Slechte zaak.... 

Vandaag opgeschrikt door het data verbruik wat Google+ heeft veroorzaakt.



Even bij Oma het datagebruik voor internet aangezet om daar wat info op het web te bekijken (Sotsji).

Onderweg naar huis een smsje van Simyo

Al gauw bleek dat ik 50% van het datalimiet van de 200mB had verbruikt.

Thuis aangekomen bleek dat ik 673mB data had verbruikt

Zonder het te weten bleek Google+ al die data te hebben opgesoepeerd.



Dit is een enorme tegenvalller voor me.

Alles op 200mB valt buiten de bundel en het bedrag wat er nu openstaat bedraagt  €63,-



Gelijk maar internetgebruik uitgezet.....

Beter regelen Simyo, vind ik, dataverbruik stoppen bij overschrijding van je bundel limiet...



Onwetendheid van mij, medeveroorzaakt door het gebruik van een nieuwe Nexus 5



Nog meer mensen met deze ervaring?
Hoi imbos002,



Dat is balen, zeg. Ja, soms synchroniseert zo'n account van alles. Ik heb dat ook meegemaakt toen Google even mijn hele Picasa account op mijn telefoon dacht te moeten zetten.. 😞 Gelukkig zat ik wel op Wifi, maar dat was ook ruim 500 MB.

Het is toch verstandig om even na te lopen wat zich allemaal wel of niet mag synchroniseren via het netwerk.

Wij hebben inderdaad geen stop als je internetbundel op is. We sturen je wel die waarschuwingen, zodat je weet wanneer je op de helft zit, of dat je bundel op is. Je kunt dan zelf de optie uitschakelen.

Bij heel veel verbruik buiten de bundel is er nog een extra bescherming. Bij €75 op 1 dag wordt je aansluiting sowieso geblokkeerd. Daar zat jij dan nu nog net niet aan.

Ik zie wel dat jouw waarschuwingen te laat zijn gekomen. Dat is niet de bedoeling. Daarom worden je buitenbundel kosten vòòr het berichtje gemaakt, vergoed.



Ik hoop dat dat de schrik wat wegneemt.



Groetjes, Charlene

Reageer