.

Beantwoord

Ontzettend veel mb-verbruik. Hoe beperk ik dit?

  • 13 December 2016
  • 4 reacties
  • 10491 Bekeken

Badge
Ik hoop dat hier iemand misschien een oplossing weet!

Ik heb sinds enkele maanden een Huawei P9 Lite, maar hij verbruikt ontzettend veel mb's. Nu heeft hij in december in 10 dagen al 1500 mb verbruikt.. Nu kijk ik iedere dag bij databeheer en dan vink ik alles uit waar de apps toestemming voor hebben (mobiele gegevens en wi-fi, en ook achtergrond en roaming vink ik dan uit) waardoor ik ze dus telkens weer toestemming moet geven voor het gebruik van MB's en dat is ook niet zo erg, maar ik snap maar niet waar dat grote verbruik vandaan blijft komen en het is natuurlijk strontvervelend om dat iedere dag te doen..

Voorheen kon ik altijd ruim een maand doen met 1500mb (samsung galaxy S3) maar dat gaat nu echt niet meer..

Wie-o-wie heeft dè tip?!

Alvast ontzettend bedankt!


(bovendien vraagt hij telkens of hij dus internet kan gebruiken voor het openingsscherm ed maar ook de klok?(waar heeft een wekker in godsnaam wifi voor nodig?! aargh)
icon

Beste antwoord door Asma 14 December 2016, 16:12

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Judith,

dit is best logisch als je voor de rest geen andere maatregelen hebt genomen.

Als eerste zou ik voor nu even je data uitzetten.
Installeer een app die je data beheert, een goede is DataEye of OperaMax.
Als je die hebt geinstalleerd klik dan eerst op alles blokkeren en vink alleen aan wat je gebruikt. Daarnaast kun je hiermee indien er nog een veelgebruikende app is zien welke dat is want je kunt elke app afzonderlijk inzien en blokkeren/inzien/toestaan.

Groet Paul.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi judith789,

Welkom op het Forum!

Poeh, wat is er veel internet verbruikt binnen een korte periode. Ik snap heel goed dat je hier ontzettend van baalt!

Kun je op je databeheer ook zien welke apps zoveel internet hebben verbruikt? Mogelijk heeft één specifieke app veel internet verbruikt. Dan hoef je namelijk niet de instellingen van al je apps aan te passen. ;)

Als plotseling al je apps veel internet verbruiken dan kan dit komen door je internetinstellingen. Als je updates aan hebt staan via het mobiele netwerk, dan kan je bundel heel snel opraken. Schakel om deze reden de automatische updates uit via het mobiele netwerk, zodat dit alleen via wifi mogelijk is. Vergeet je ook niet je wifi-assistentie uit te schakelen?

Om je verbruik te beperken, is het mogelijk om een app te installeren zoals PaulH aangeeft. Voor Android gebruikers is de app My Data Manager meer aan te raden. Dit komt omdat deze app niet alleen het totale dataverbruik en het verbruik per app bijhoudt, maar ook het dataverbruik per uur, dag, week en maand. Dit wordt inzichtelijk weergegeven in grafieken, waarbij je exact kunt zien hoeveel MB's je hebt verbruikt via wifi en het mobiele netwerk.

We hebben natuurlijk veel meer tips! Voor meer informatie over je internetverbruik beperken kun je op onze blog terecht. Klik hier voor informatie over inzicht op je verbruik en hier voor informatie over hoe je het verbruik kunt beperken.

Om deze maand door te komen, kun je het beste MB's bijkopen via Mijn Simyo onder het tabblad Overzicht. Voor 500 extra MB betaal je € 5,00,-. Dit komt dus neer op slechts 1 cent per MB. Als je geen MB's bijkoopt, dan betaal je 15 cent per MB buiten je bundel. Als je de extra MB's aanvraagt, dan gaan ze gelijk in. Het verbruik dat al heeft plaatsgevonden wordt hiervan niet in mindering gebracht.

Ik zie trouwens ook dat jij je abonnement met extra voordeel kunt verlengen! Om deze reden heb ik je een leuk verlengingsaanbod toegestuurd, waarmee je slechts € 1,00 duurder uitkomt, maar wel 1500 MB extra krijgt per maand! Je kunt je abonnement verlengen door op de link in mijn e-mail te klikken. Houd er alleen wel rekening mee dat de link 24 uur geldig is.

Als je andere vragen hebt, dan kun je ons dit gerust laten weten!

@ PaulH, bedankt! :D

Groetjes,
Asma
Badge
Bedankt voor de reacties.

Ik heb zojuist de DataEye-app geïnstalleerd, ben benieuwd wat daaruit komt.

Verder had ik alles wat mogelijk automatisch zou kunnen updaten al uitgezet..
Reputatie 6
Badge +7
Hoi judith789,

Dat is heel goed!

Als je nog andere vragen hebt, dan weet je ons te vinden. :D

Groetjes,
Asma

Reageer