Skip to main content
Geachte Simyo,



Ik heb vandaag mijn rekening binnen gekregen van de maand februari. Hieruit merk ik op dat ik boven mijn internetbundel ben gegaan en daar extra kosten voor moet betalen. Tot nu toe niets bijzonders.

als ik mijn dataverkeer doorneem en ik opmerk wanneer ik deze data verbruikt heb, krijg ik het idee dat er iets niet klopt.



Op 11 februari heb ik zo'n 530 MB aan data verbruikt. Waarbij ik 470 MB in 45 minuten tijd heb verbruikt.



Ik zie dat er om de 5 a 10 een data pakket van (60001 kB) of (60002 kB) door heen vliegt, iets wat ik vind lijken op: ( https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=25&t=127433 )

( https://forum.simyo.nl/internet-62/overmatig-dataverbruik-401-euro-binnen-anderhalf-uur-9649/ ) ( https://forum.simyo.nl/internet-62/internet-gebruik-bijzonder-hoog-9468/ )



Als ik de gegevens van mijn mobiel doorneem heb ik gebruik gemaakt van de google music dienst. Op 11 februari heb ik 12 muziek nummer gedownload, bij elkaar niet meer dan 100 mb aan data verkeer.



Ik zit nog maar een maand bij Simyo en nu al krijg ik niet nader verklaarbare data kosten, ik hoop dat dit niet nog 11 maanden zo door gaat.

Voorheen heb ik jaren bij HI gezeten die net als Simyo gebruik maken van het KNP netwerk. Bij HI heb ik nog nooit van deze bijzondere data kosten voorgeschoven gekregen. Hierbij neem ik aan dat het te maken heeft met de data registratie en verwerking van Simyo!



Die bewuste dag van het enorme data vebruik was ik in Boxtel waar het bereik niet echt fantastisch was. Misschien dat de twee ingredienten "slecht bereik" en "Internetten/data verkeer" zorgen voor een verkeerde registratie van het data verkeer? Ik hoop dat ik hier niet de dupe van ben.



Een paar uur later kreeg ik twee smsjes achter elkaar waarbij ik werd gewaarschuwd voor mijn data verbruik, en dat ik er overheen was. Als Simyo de registratie van data strak voor elkaar zou hebben dan kreeg ik die smsjes direct en was me dit verhaal gespaard gebleven.



Extra informatie

- Automatische app-updates gebeurt alleen via het wifi netwerk (systeem instelling)

- Systeemupdates ook alleen via Wifi ( systeem instelling)



Als laatste zou ik graag willen weten wat het mail adres is van de klantenservice. Via de website onder het kopje klantenservice word ik doorgelinkt naar "Mijn Simyo" en krijg nergens de kans om daadwerkelijk een mail te sturen
Hoi Daanzijnvraag,



Welkom op het forum!

Een simkaart registreert enkel berichten, telefoongesprekken en/of internetverbruik, wanneer het toestel daar de opdracht toe krijgt van een gebruiker. Een simkaart kan niet zelf denken of handelen en wordt te allen tijde aangestuurd via het toestel en dus de gebruiker.



Verbruik word met een vertraging verwerkt bij een abonnement. In dit topic kan je lezen wat voor veel verbruik van internet kan zorgen.



Je e-mail kan je sturen naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email]

Reageer