Skip to main content
Goedemorgen, gisterenmiddag/avond is er blijkbaar ineens heel veel dataverbruik geweest, terwijl ik gewoon thuis was en dus op wifi zat. Ik kreeg ook geen sms bij 50% verbruik (zodat ik erop geattendeerd werd dat er oneigenlijk gebruik was), maar om 18.12 uur dat er 80% op was en om 19.47 uur was het 100%. Dus nu zit ik ineens met de gebakken peren! Ik heb op het verbruik gekeken en zag dat er die dag 6 x 59 mb en 1 x 50mb verbruik was..... Das heel raar ook dat het steeds exact dezelfde hoeveelheid was, toch? En ik zit wel eens een inimini ietsiepietsie over mn verbruik heen aan het eind van de maand, maar dit is wel extreem. Kunnen jullie zien wat er aan de hand is en wat moet ik nou de rest van de maand :-((

Met vriendelijke groeten,

Ini
Het 50% bericht bestaat al een tijdje niet meer en is veranderd in dat 80% bericht. Je kunt 500 MB bij kopen a 5 euro (staat ook in die berichten). dit kun je net zo vaak doen als nodig is.



Die 6x 59 MB moet je als één zien, om technische redenen is het onmogelijk dit als één sessie te laten zien. Waarschijnlijk gaat het om een grote update(s) van je telefoonsoftware of app. Zet dit op alleen via Wifi.



Over wifi gesproken, als dit aan staat zet je data dan uit. Daarmee voorkom je dit want wifi is een instabiele verbinding ten opzichte van data (3g/4g).



Simyo kan / mag niet zien waar je verbruik aan op is gegaan, alleen tijden en hoeveelheid. Dit heeft te maken met de wet op de privacy.



De meest recente telefoon hebben deze optie wel vaak ingebouwd.



Bijkopen doe je via de app (nieuwste versie) of via je Mijn Simyo.
Bedankt voor de uitleg, maar waarom krijg ik antwoord van een andere klant en niet van Simyo?:?
Omdat dit een forum betreft waar dus ook andere klanten je kunnen voorzien van uitleg / info. Simyo reageert doorgaans binnen 24u op het forum. Als men als klant liever snel en persoonlijk contact wil is het bellen met 1200 of Twitter aanbevolen.
Hoi Ini, welkom op het Simyo forum :)



Zo te zien heeft onze gewaardeerde forum expert Raytje je al voorzien van een goed antwoord 🙂. Wij doen ons best om altijd binnen 24 uur te reageren, vandaar dat het soms heel handig is dat klanten als Ray je al verder helpen!



In zijn bericht geeft hij al goed aan dat we geen 50% sms'jes meer versturen. Daarnaast legt hij ook uit dat de sessies maar een maximale grootte kunnen hebben van +/- 60 MB. Heb je dit verbruikt, dan gaat er meteen weer een nieuwe sessie in. Zo kun je zelf ook een stuk makkelijker zien in wat voor snelheid je deze 60 MB hebt verbruikt.



Omdat je zelf niet weet waar je MB's aan op zijn gegaan, lijkt het me verstandig dat je deze blog eens goed doorneemt. Hierin leggen we uit hoe je zelf in kunt zien waar je MB's aan zijn verbruikt.



Daarnaast wil ik je nog erg graag uitleggen dat je het beste je Mobiele internet uit kunt zetten zodra je je aanmeldt bij wifi. Dit doe ik ook elke dag, om zeker te zijn dat mijn telefoon niet overschakelt naar 4G als ik data aan het verbruik ben 🙂.



Is mijn uitleg zo duidelijk?



Groetjes, Tiury



Bedankt voor het antwoord Raytje!

Reageer