Skip to main content
Goedemorgen,



Ik begrijp iets niet. Ik heb sinds 29 mei een nieuwe telefoon. Nu heb ik dus in de maand mei flinke kosten omdat ik buiten mijn bundel sms-jes verstuurd heb. Maar dit waren what;s app berichten. ZIjn deze berichten dan niet gratis? Waar staat dat deze berichten geld kosten?

Hoe kan ik voorkomen dat ik buiten mijn bundel ga sms-en / whats appen? Ik heb nu een SMS / bel bundel van 250 minuten en een databundel van 200.





Alsvast bedankt voor de moeite.

groet van Anita
Whatsapp werkt heel anders dan sms. Het werkt via internet, dus het versturen van whatsapp berichten gaat niet ten koste van je sms bundel. Wel gaat het van je databundel af (als je die hebt, anders betaal je het standaard tarief).
Goedemorgen,



Ik begrijp iets niet. Ik heb sinds 29 mei een nieuwe telefoon. Nu heb ik dus in de maand mei flinke kosten omdat ik buiten mijn bundel sms-jes verstuurd heb. Maar dit waren what;s app berichten. ZIjn deze berichten dan niet gratis? Waar staat dat deze berichten geld kosten?

Hoe kan ik voorkomen dat ik buiten mijn bundel ga sms-en / whats appen? Ik heb nu een SMS / bel bundel van 250 minuten en een databundel van 200.





Alsvast bedankt voor de moeite.

groet van Anita


Whatsapp werkt heel anders dan sms. Het werkt via internet, dus het versturen van whatsapp berichten gaat niet ten koste van je sms bundel. Wel gaat het van je databundel af (als je die hebt, anders betaal je het standaard tarief).



Hoi Nati,



Wat Scotsman zegt, klopt. Whatsappjes worden via een internetverbinding verstuurd. De smsjes die je op je factuur ziet, zijn dus als sms verstuurd en niet als Whatsapp.

Een Whatsapp bericht verstuur je via de app zelf. Dus je gaat eerst naar dat groene icoontje, daar typ en verstuur je je bericht.

Let wel op dat je dan internet verbruikt op het netwerk als je niet verbonden bent met wifi, en dat je nu geen internetbundel hebt lopen. Je betaalt dan een buiten-bundel tarief voor internetverbruik.



Laat je even weten of je nu het verschil ziet op je toestel, tussen Whatsapp versturen en sms versturen?



Groetjes,

Charlene

Reageer