Skip to main content
Sinds een aantal maanden heb ik een zeer trieste internetverbinding in mijn regio. Ik heb niet eens een 3G verbinding. Het komt niet verder als E. Ik heb hierover contact gehad met simyo en dit was het antwoord:



"Het is zeer vervelend dat meerderen hier last van ondervinden op de postcode.

Wij hebben een onderzoek gestart naar het bereik op deze postcode en kunnen hieruit concluderen dat het bereik zeer slecht/tot niet aanwezig is voor 3G.

Helaas zien wij geen vooruitzichten op verbetering.

Wij adviseren u om uw toestel in te stellen op 2G, het bereik via het 2G netwerk zou goed moeten zijn."



Ik betaal er toch gewoon voor? Hier kan ik echt niks mee. En het ergste is nog wel dat jullie landelijke dekking aanbieden voor 4G. Daar hoef ik dus al helemaal niet aan te beginnen.



Is er inmiddels al inmiddels al verbetering in zicht? Anders wordt het opzeggen.
Hoi Josie,



We zijn er inderdaad bekend mee dat het 3G (UMTS) bereik in jouw woonplaats echt niet lekker is. Dat komt omdat de UMTS antenne het dichtst bij jullie in de buurt al op zo'n 3 kilometer afstand ten noorden van jullie staat.

Bebouwing in het dorp zorgt er dan voor dat het signaal niet in de bebouwde kom terecht komt.

Voor 2G (GPRS) en voor 4G (LTE) geldt dat de antenne midden in het dorp staat, aan de Verbindingsweg, vandaar dat je die tip kreeg.



Nu heb ik een beetje goed voor je; in de komende 6 maanden wordt er een aanpassing gedaan in de antenne bij jullie waardoor het UMTS goed wordt :D

Een datum heb ik helaas niet, maar de planning is kwartaal 4 tot kwartaal 1.

Nog eventjes geduld, maar het gaat komen!

Reageer