.

Beantwoord

Na aanschaf nieuwe internetbundel ineens tegoed afgeschreven op eerder tijdstip. Hoe kan dit?

  • 3 October 2023
  • 2 reacties
  • 31 Bekeken

Mijn zoon kreeg gisteren de melding dat zijn bundel bijna afliep (was geldig t/m gisteren 02-10-2023). Hij heeft toen zijn 4G uitgezet.

Vanmorgen 03-10-2023 om 07.30 heb ik zijn beltegoed (was toen € 1,94) opgewaardeerd met € 15,00 en om 07.31 een internetbundel gekocht van € 10,00 (onbeperkt Mb's lage snelheid). Daarna was zijn tegoed dus € 6,94. 

Nu kreeg hij vanmiddag een melding dat hij internet buiten zijn bundel aan het gebruiken is. 

In de app zie ik nu ineens dat er € 3,43 afgeschreven is voor internetverbruik om 03.56, dat stond er vanmorgen om 07.30 nog niet! Hoe kan dit? Bovendien heeft hij gisteren 4G uitgezet en vanmorgen na 07.31 pas weer aangezet, dus hoe kan hij dan internetverbruik buiten de bundel hebben gehad? En waarom wordt dat uren later pas zichtbaar en krijgt hij daar vanmiddag pas een melding van?

icon

Beste antwoord door Roeqajja 4 October 2023, 12:46

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Bella77,

Bedankt voor je bericht. Ik kan het me voorstellen dat je hier vragen over hebt, ik help je hier graag mee verder.

Het is zo dat je verbruik altijd met een vertraging verwerkt wordt, dit is de reden dat je het internetverbruik niet meteen terug ziet in Mijn Simyo. Ook werken wij met datasessies. Ik zie op de aansluiting inderdaad dat de datasessie is begonnen net voordat je de internetbundel hebt geactiveerd. Stuur mij gerust een privébericht met je persoonlijke gegevens. Ik zorg er dan voor dat wij de kosten van €3,43 vergoeden. :)

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 3
Badge +1

Vanmorgen 03-10-2023 om 07.30 heb ik zijn beltegoed (was toen € 1,94) opgewaardeerd met € 15,00 en om 07.31 een internetbundel gekocht van € 10,00 (onbeperkt Mb's lage snelheid). Daarna was zijn tegoed dus € 6,94. 

 

Kun je voor 10 euro niet beter een abo nemen met dataplafond bij een andere provider?

Reageer