.

Beantwoord

Mobiele data uitgeschakeld, toch verbruik.

  • 15 August 2013
  • 6 reacties
  • 1433 Bekeken

Badge
Ik heb sinds 2 maanden een Galaxy S4 en in het begin heb ik een paar kb's verbruikt. Die staan ook in de log van mijn telefoon. Toen heb ik mobiel internet uitgeschakeld. Toch heb ik de hele maand juli steeds 6 kb gebruikt welke telkens 1 cent kosten. Bij elkaar zo'n 30 cent. Toch raar als je mobiel internet hebt uitstaan en er ook in de telefoon alleen verbruik is te vinden over juni.
icon

Beste antwoord door Scotsman 15 August 2013, 21:01

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 3
Badge +9
De klantenservie kan voor je nakijken wanneer je deze optie hebt uitgezet "en eventueel weer aan".
Mocht het blijken dat deze optie ook daadwerkelijk uit stond, dan zal de onterecht in rekening gebrachte kosten teruggestord worden.
Badge
Met uitschakelen bedoel ik dat ik op mijn telefoon de mobiele data had uitgeschakeld. Dan zou je denken dat er ook geen mobiele data wordt gebruikt maar als je in mijn gegevens kijkt zul je zien dat er elke dag op de raarste tijden, meestal 's nachts 6 kb wordt gebruikt. Daarop heb ik mobiele data op de site uitgeschakeld.
Op mijn telefoon kan ik geen log vinden van de 6 kb die telkens gebruikt worden. Ik vroeg mij af of er nog meer mensen zijn die dit al eens gemerkt hebben.
Reputatie 3
Badge +9
Oh sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. Ja een telefoon doet soms rare dingen, en ook iPhones (bepaalde serie) downloaden soms giga data buiten wifi om. Dan is 6kb nog niet zo veel.

Misschien eens informeren op een Galaxy S4 forum. Zelf heb ik een S3 en daar is "uit" ook echt uit.
Reputatie 7
Badge +9
Het is bekend dat bij moderne smartphones het uitzetten van mobiele data geen waterdichte garantie biedt dat er geen internet data via het mobiele netwerk verbruikt worden. Ook wordt dit "stiekeme" verbruik niet altijd gezien door apps die je dataverbruik meten, want die zijn afhankelijk van wat het OS doorgeeft. Pas als je op Mijn Simyo internet op je mobiel uitzet weet je zeker dat er het dataverbruik via Simyo helemaal wordt stopgezet.
Badge
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb nu mobiele data via Simyo uitgezet dus nu kan dit niet meer gebeuren.
Badge +8
Ik heb sinds 2 maanden een Galaxy S4 en in het begin heb ik een paar kb's verbruikt. Die staan ook in de log van mijn telefoon. Toen heb ik mobiel internet uitgeschakeld. Toch heb ik de hele maand juli steeds 6 kb gebruikt welke telkens 1 cent kosten. Bij elkaar zo'n 30 cent. Toch raar als je mobiel internet hebt uitstaan en er ook in de telefoon alleen verbruik is te vinden over juni.
De klantenservie kan voor je nakijken wanneer je deze optie hebt uitgezet "en eventueel weer aan".
Mocht het blijken dat deze optie ook daadwerkelijk uit stond, dan zal de onterecht in rekening gebrachte kosten teruggestord worden.


Het is bekend dat bij moderne smartphones het uitzetten van mobiele data geen waterdichte garantie biedt dat er geen internet data via het mobiele netwerk verbruikt worden. Ook wordt dit "stiekeme" verbruik niet altijd gezien door apps die je dataverbruik meten, want die zijn afhankelijk van wat het OS doorgeeft. Pas als je op Mijn Simyo internet op je mobiel uitzet weet je zeker dat er het dataverbruik via Simyo helemaal wordt stopgezet.
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb nu mobiele data via Simyo uitgezet dus nu kan dit niet meer gebeuren.

Hoi deorumdeorum,

Welkom op het forum! :)

En dan zo'n duidelijke uitleg krijgen van de heren, bedankt daarvoor Scotsman en Martijn®.
Ja, de smartphones hebben soms een eigen willetje, en jij hebt echt enorm 'geluk' dat het steeds maar 6kb is geweest.
Maar als de optie internet op je mobiel op Mijn Simyo uit staat, dan mag er geen internetverbruik mogelijk zijn. Gebeurt dat op mysterieuze wijze toch, dan vergoeden we dat. Het is dus het veiligst om het daar uit te schakelen. :)

Groetjes,
Charlene

Reageer