Skip to main content
Ik ben vandaag terug gekomen uit het buitenland, had daar mijn mobiele data uitgezet en alleen gebruik gemaakt van WiFi. Nu ik terug ben zet ik mijn mobiele data weer aan maar doet mijn internet het niet meer, WiFi werkt wel gewoon. Bij mijn instellingen staat internet binnenland gewoon aan en ik het verder niets veranderd. Heb mijn toestel natuurlijk al aan en uit gezet maar dat werkt niet. Wat moet ik nu doen? Heeft iemand nog ideeën?

Alvast bedannkt
Hallo.



Probeer eens accu en sim er uit.

Daarna terug plaatsen.

En weer opstarten van de telefoon.



Groetjes.

Friesian
Hallo ANDRIESSEN,



Je zou eens kunnen proberen deze optie in "Mijn Simyo" nogmaals uit, en na 5 minuten ongeveer weer in te schakelen. Het kan een tussentijdse fout zijn geweest waardoor je mobiele dataverbinding nog niet ingeschakeld is.



Ook zou ik je kunnen aanraden om de telefoon volledig uit te schakelen, en na een minuut of 2 weer in te schakelen. De telefoon registreerd zich dan opnieuw op het netwerk. 



Misschien is het ook slim om als laatste je APN instellingen te controleren, door een buitenlands netwerk kunnen deze automatisch gewijzigd doordat je perongeluk een nieuwe SMS met instellingen hebt geaccepteerd. De APN instellen kun je doen via het volgende hulpmiddel: https://simyo.tweakker.com/choose. Hierop vind je volledig beschrijving voor jouw telefoon! ;-)



Hopelijk lukt het! Als je nog hulp nodig hebt, dan help ik je graag! ;-)



Fijne avond.



Groetjes, Mike.
Hi ANDRIESSEN, welkom op het Simyo forum :)



Naast de goede tips van Friesian en mmatheeuwsen, komt er ook nog 1 van mij ;)



Dit probleem horen we vaker. Van mensen met een iPhone. Als je die hebt heb je waarschijnlijk als APN 'iphonekpn.nl' staan.

En dan doet ie het niet meer als je uit het buitenland komt... 😕

Je kunt het beste even bij Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiel datanetwerk dat dit zetten:

APN: internet

Gebruikersnaam: KPN

Wachtwoord: GPRS



Nu ben ik benieuwd welk antwoord je geholpen heeft 😉

Reageer