Skip to main content
Ik heb een prepaid kaart en heb via mijn simyo de data aangezet. Ook heb ik op mijn mobiel de apn gegevens van simyo ingevoerd maar toch kan ik geen verbinding maken met internet. Ik heb een LG Optimus L5. Hoe kan ik toch gebruik maken van mobiel internet? 
Hoi Tali, Leuk om je op het Simyo forum te zien 🙂



Ik zie dat het je inmiddels nog niet is gelukt om op internet te komen, dus het lijkt me verstandig dat we even wat puntjes nalopen om te zorgen dat je internet wel werkt! :)



Omdat je de optie hebt aangezet via Mijn Simyo, is het verstandig om daarna even je telefoon uit/aan te zetten, zodat je simkaart het seintje van het netwerk ontvangt dat hij van internet gebruik mág maken.



Je telefoon is vaak niet meteen klaar om gebruik te maken van internet. Er moeten in veel gevallen nog wat internetinstellingen ingesteld worden. Bij de LG L5 doe je dit als volgt:



Je gaat vanaf het startscherm naar Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen Toegangspunten.

Hier verwijder je alle profielen om vervolgens een nieuwe APN aan te maken met de volgende gegevens:



• Verwijder alle bestaande APN’s in de verbindingsinstellingen van uw toestel (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.

• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.

• Bij Naam, voer: Mobiel Internet in.

• Bij APN, voer: portalmmm.nl in.

• Bij Proxy, voer niets in.

• Bij Poort, voer niets in.

• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.

• Bij Wachtwoord, voer niets in.

Scroll naar beneden.

• Bij MCC, voer 204 in.

• Bij MNC, voer 08 in.

• Bij Verificatietype, kies PAP.

• Bij APN-type, kies 'Internet' of voer 'default' in.

• Kies de menu-toets.

• Kies Opslaan.



Ook moet je er zeker van zijn dat gegevens verbruik aan staat in je telefoon 🙂 Denk je dat het gaat lukken?

Reageer