Skip to main content
Woensdag kreeg ik een mail met daarin vermeld dat 75% van mijn 500 mb's heb. Ik vond dit heel raar aangezien ik veel op wifi zit. Afgelopen maanden heb ik ook weinig mb's verbruikt (hoogste was in april 176 mb's). 



Dus via wifi de simyo app gedownload om te controleren hoeveel ik dagelijks gebruik. En ook mijn dataverkeer uitgeschakeld op mijn samsung smartphone. 

Ik kijk vandaag aantal keren naar de app van simy en op mijn.simyo.nl, om in te zien wat ik vandaag, gisteren en afgelopen dagen heb verbruikt.

Vanochtend stond er dat ik nog 80 mb's had, in de middag stond dat ik 65 mb's had en in de avond 33 mb's. En er stond zowel in de ochtend, middag en avond dat het bij gewerkt is tot 12 juni om 14:00 uur. 



Ik vraag me echt af hoe ik in 2 weken tijd 500 mb's heb verbruikt. Ik heb heel weinig apps op mijn telefoon. Ik heb gisteren zelf apps verwijderd met uitzondering van whatsapp. Maar dit moet geen probleem leveren aangezien ik grotendeels op wifi zit.

Hoe kan dat er eerst staat dat ik nog 80 mb's heb, bij gewerkt tot 12 juni 14:00 uur en dan ineens in de avond maar 33 mb's, bij gewerkt tot 14:00 uur???



Graag wil ik medewerking van simyo en een verklaring. Ik kan het zelf niet verklaren. En graag niet met oplossing komen om mijn bundel aan te passen.
Als je Onavo Count installeert dan kun je zien welke apps de meeste MBs hebben gedownload. Onavo houdt dit bij vanaf het moment van installeren, en bewaart de gegevens 30 dagen. Kan heel leerzaam zijn.
Op android 4.0 en hoger kun je bij instellingen > datagebruik ook een hoop informatie zien over je verbruik.



Waarom het verbruik heeft plaatst gevonden kan simyo je niet vertellen. Uitzetten van 3G op het toestel hoeft niet te betekenen dat je toestel geen 3G meer gebruikt. Op mijn simyo kun je de optie "Internet op mobiel/MMS" uitzetten om aan de netwerk kant 3g uit te zetten.
Woensdag kreeg ik een mail met daarin vermeld dat 75% van mijn 500 mb's heb. Ik vond dit heel raar aangezien ik veel op wifi zit. Afgelopen maanden heb ik ook weinig mb's verbruikt (hoogste was in april 176 mb's). 



Dus via wifi de simyo app gedownload om te controleren hoeveel ik dagelijks gebruik. En ook mijn dataverkeer uitgeschakeld op mijn samsung smartphone. 

Ik kijk vandaag aantal keren naar de app van simy en op mijn.simyo.nl, om in te zien wat ik vandaag, gisteren en afgelopen dagen heb verbruikt.

Vanochtend stond er dat ik nog 80 mb's had, in de middag stond dat ik 65 mb's had en in de avond 33 mb's. En er stond zowel in de ochtend, middag en avond dat het bij gewerkt is tot 12 juni om 14:00 uur. 



Ik vraag me echt af hoe ik in 2 weken tijd 500 mb's heb verbruikt. Ik heb heel weinig apps op mijn telefoon. Ik heb gisteren zelf apps verwijderd met uitzondering van whatsapp. Maar dit moet geen probleem leveren aangezien ik grotendeels op wifi zit.

Hoe kan dat er eerst staat dat ik nog 80 mb's heb, bij gewerkt tot 12 juni 14:00 uur en dan ineens in de avond maar 33 mb's, bij gewerkt tot 14:00 uur???



Graag wil ik medewerking van simyo en een verklaring. Ik kan het zelf niet verklaren. En graag niet met oplossing komen om mijn bundel aan te passen.




Hoi Dinesh,



Ik zie inderdaad dat je toestel op 11 en 12 juni veel MB's heeft verbruikt. Zoals Groentjuh al aangeeft, krijgen wij slechts door hoeveel en wanneer de data op het netwerk is verbruikt en mogen wij niet registreren waaraan wegens de privacywet.

Helaas kan ik je dus niet vertellen wat het is geweest.

Je kunt zelf de hoeveelheden zien, als je inlogt op Mijn Simyo en kijkt bij Verbruik. Dan klik je 'juni' aan en kun je al je verbruik gespecificeerd uitklappen.

Zo'n app, die Scotsman aanraadt, kan je helpen om zulk sluipverbruik te verklaren. Laatst was er hier iemand op het forum, waarbij het 1 uitgaand mailtje bleek, wat maar bleef hangen en zichzelf versturen. Het kan dus echt van alles zijn, wat je verbruik kan verklaren. Meer info daarover vind je hier.

Ik zie dat Internet op je mobiel op dit moment uitstaat, dus meer verbruik zal er nu in ieder geval niet plaatsvinden.

Ik hoop dat je er snel achterkomt waar het verbruik vandaan komt, zodat je weer onbevreesd kunt internetten.



Groetjes,

Charlene

Reageer