Skip to main content
Goedeavond.



Ik heb een toestel met dual sim optie. Geen hele bekende maar lekker betaalbaar  Phicomm i600.. Slechts 1 vn de 2 sims kan 3G. de andere is gsm only.  Mijn simyo sim doet het niet in het gsm/3g slot. In het gsm only slot werk hij wel maarja alleen bellen en sms dat kon ik ook al met m'n oude nokia "not so smart" phone  Kan het zijn dat mijn sim niet geschikt is voor 3G? Ik heb wel mobiel internet aangezet op de website en 500mb/maandinternet bundel afgesloten.



Grtz



Johan
Goedeavond.



Ik heb een toestel met dual sim optie. Geen hele bekende maar lekker betaalbaar  Phicomm i600.. Slechts 1 vn de 2 sims kan 3G. de andere is gsm only.  Mijn simyo sim doet het niet in het gsm/3g slot. In het gsm only slot werk hij wel maarja alleen bellen en sms dat kon ik ook al met m'n oude nokia "not so smart" phone  Kan het zijn dat mijn sim niet geschikt is voor 3G? Ik heb wel mobiel internet aangezet op de website en 500mb/maandinternet bundel afgesloten.



Grtz



Johan




Hoi JohanJ,



Welkom op het forum!

De simkaart die je hebt is geschikt om gebruik te maken van het internet. Is het toestel wel ingesteld met de instellingen van Simyo voor het internet?
Inmiddels wordt de sim wel herkend in het juiste slot.



Weet niet of dat er wat te maken had. Maar ik heb zaterdag mobiel internet weer uitgezet op mijn.simyo.nl en maandagmorgen weer aangezet. Toen heb ik de SIM 20 minuten in geen enkele telefoon gehad en daarna geplaats in de nieuwe telefoon. SIM werd nu wel herkend en pincode gevraagd. Ben nu nog aan het stoeien met de mobiele instellingen. maar daar kom ik denk ik wel uit.





Grtz



Johan
Inmiddels ook mobiel internet echt aan het werk. Instellingen met de hand er in gezet. Tig keer opnieuw, opnieuw opstarten.... wilde maar niet werken. Uiteindelijk in een heel lang forum-draadje op deze website de tip gezien om nadat je de instellingen voor mobiel internet gedaan had het toestel op vliegtuig mode te zetten en dan weer terug naar normaal. Wordt de pincode van de SIM gevraagd en ineens was de mobile internet toegang geregeld.



Toestel gegevens

phicom i600

android 4.0.4

build i600wEU_0000_4.0.4_1.4T13_0422_SH (update van de phicomm site)



Config

Naam: Mobiel Internet

APN internet

Proxy niet ingesteld

poort 5080

Gebruikersnaam/wachtwoord niet ingesteld

Server 0.0.0.0

mmsc/mms-proxy/mms-poort niet ingesteld

mcc 204

mnc 08

verificatie PAP

apn-type niet ingesteld

apn-protocol IPv4

Roaming protocol voor APN IPv4

Drager Niet opgegeven



Grtz..

Johan
Inmiddels wordt de sim wel herkend in het juiste slot.



Weet niet of dat er wat te maken had. Maar ik heb zaterdag mobiel internet weer uitgezet op mijn.simyo.nl en maandagmorgen weer aangezet. Toen heb ik de SIM 20 minuten in geen enkele telefoon gehad en daarna geplaats in de nieuwe telefoon. SIM werd nu wel herkend en pincode gevraagd. Ben nu nog aan het stoeien met de mobiele instellingen. maar daar kom ik denk ik wel uit.





Grtz



Johan




Inmiddels ook mobiel internet echt aan het werk. Instellingen met de hand er in gezet. Tig keer opnieuw, opnieuw opstarten.... wilde maar niet werken. Uiteindelijk in een heel lang forum-draadje op deze website de tip gezien om nadat je de instellingen voor mobiel internet gedaan had het toestel op vliegtuig mode te zetten en dan weer terug naar normaal. Wordt de pincode van de SIM gevraagd en ineens was de mobile internet toegang geregeld.



Toestel gegevens

phicom i600

android 4.0.4

build i600wEU_0000_4.0.4_1.4T13_0422_SH (update van de phicomm site)



Config

Naam: Mobiel Internet

APN internet

Proxy niet ingesteld

poort 5080

Gebruikersnaam/wachtwoord niet ingesteld

Server 0.0.0.0

mmsc/mms-proxy/mms-poort niet ingesteld

mcc 204

mnc 08

verificatie PAP

apn-type niet ingesteld

apn-protocol IPv4

Roaming protocol voor APN IPv4

Drager Niet opgegeven



Grtz..

Johan




Hoi johanj,



Dankjewel voor het plaatsen van jouw tips. 🙂 Wellicht heeft een ander daar ook weer wat aan.

Je hebt als het ware de internetoptie zelf opnieuw aan je aansluiting gekoppeld. En toen is deze wel goed aan gegaan.

De instellingen voor internet zijn door veel smartphones inderdaad niet automatisch te ontvangen, dus zul je ze er dan zelf in moeten zetten. Na het invoeren van de instellingen moeten de meeste toestellen opnieuw opgestart worden. Dat heb jij gedaan door hem even op vliegtuigmodus te zetten. Sommige toestellen gaan niet echt helemaal uit als je hem uitschakelt. De batterij eruit is ook zo'n truc.



Fijn dat het inmiddels dus werkt, en heel veel plezier ermee 🆒



Groetjes,

Charlene

Reageer