.

Beantwoord

Mobiel internet op blackberry werkt niet?

  • 7 May 2012
  • 8 reacties
  • 1020 Bekeken

Badge
Hallo, ik heb onlangs een sim only abonnement afgesloten bij Simyo. Ik heb een blackberry en ik heb gewoon internet in mijn abonnement. Dit werkt niet. Kan je op een blackberry alleen blackberry internet gebruiken? Werkt gewoon mobiel internet niet op een blackberry?

Groetjes
icon

Beste antwoord door Manisha 12 May 2012, 13:16

Bekijk originele reactie

8 reacties

Ik heb begrepen van de klantenservice dat dit niet ondersteund wordt. Sporadisch werkt het wel eens, maar er wordt niks gegarandeerd. Als alternatief bieden ze nu speciale Blackberry bundels die wel werken. Hopelijk heb je hier iets aan!
Reputatie 2
Badge +4
Beste Mariska,

Welkom op het Simyo forum!
Het klopt inderdaad dat je voor een Blackberry toestel een speciale Blackberry internetbundel dient aan te schaffen. Dit komt omdat Blackberry toestellen op een andere manier verbinding maken met het internet dan reguliere toestellen.

Groetjes,

Manisha
Beste Mariska,

Welkom op het Simyo forum!
Het klopt inderdaad dat je voor een Blackberry toestel een speciale Blackberry internetbundel dient aan te schaffen. Dit komt omdat Blackberry toestellen op een andere manier verbinding maken met het internet dan reguliere toestellen.

Groetjes,

Manisha


Hi Manisha, webcareteam,

De berichten die ik lees zijn wisselend... vaak wordt het blijkbaar wel ingesteld (je collega heeft het ook over het aan en uitzetten van het toestel) en de ene keer moet je APN 'internet' en dan weer 'basicinternet' invoeren.

Zelf lukt het me na een en ander geprobeerd te hebben helaas nog niet om internet op de BB 9700 Bold te krijgen.
Ik heb dit toestel tijdelijk naast mijn iPhone 4, dus het is niet handig om helemaal op een BB abo over te stappen.

Wat kan ik nu het beste invoeren in het toestel?
Instellingen via 1300 werkt niet en ik heb in MijnSimyo alles aan staan.

Dank voor de reactie!
Badge +6
Beste Eggmeister,

Welkom op het forum!
Voor welk merk toestel wil je de instellingen ontvangen voor het internet? Wanneer je een smartphone hebt dan werkt een sms versturen naar 1300 niet. Graag verneem ik van je van welk merk toestel je gebruik maakt.
Hi Natscha, ik heb de BlackBerry 9700 Bold. Dank & groet!
Badge +6
Beste Eggmeister,

Ik heb je aansluiting bekeken in het systeem. Ik zie dat je een gewone internetbundel hebt op je aansluiting.
Het kan zijn dat het internet werkt op de BlackBerry echter dit kan Simyo niet garanderen. Ik raad je aan om de internetbundel op te zeggen en een BlackBerry bundel te nemen.
Dankjewel, maar ik heb al aangegeven "Ik heb dit toestel tijdelijk naast mijn iPhone 4, dus het is niet handig om helemaal op een BB abo over te stappen." Is er in dit geval dus eigenlijk geen oplossing?

Groet!
Badge +6
Beste Eggmeister,

Er is geen andere oplossing helaas hiervoor.

Reageer