Skip to main content
Ik heb vandaag mijn Simyo simonly binnengekregen voor mijn Iphone 4 IOS 6.1.

Daarna heb ik mijn simkaart geactiveerd en ben ik een apps gaan downloaden met mijn Iphone op mijn wifinetwerk.

Nu lees ik net dat ik mijn internet moet activeren doormiddel van een SMS te sturen naar 1300. Dit heb ik gedaan er krijg een dat het niet mogelijk is om mijn telefoon te configureren. Nu heb ik gelezen dat ik mijn instellingen dus handmatig moet instellen voor mijn Iphone 4 met IOS 6.1 kan iemand mij helpen en zeggen dat ik precies moet doen. Zodat ik niet voor verrassingen kom te staan en gewoon mijn Sim only MB verbruik. Ondanks dat is mijn verbruik nog steeds hetzelfde als voorheen betekent dit dat ik gewoon mijn wifi heb gebruikt en nog niks van mijn tegoed?
Hi Joe,



Als je in je instellingen menu je kijkt weke versie Carrier je hebt en even contorleren via itunes en even update

Heeft bij de telefoon bij mijn zoon ook geholpen.
Hallo Joe,



Onderstaande tekst van het forum geplukt. Even checken of het zo werkt, anders de carrier settings proberen via iTunes die mijn bovenbuurman al suggereerde..



"Je krijgt toegang tot mobiel internet op je iPhone 4s als je de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone 4s instelt.



Dit kan vanaf het startscherm van je iPhone 4s via Instellingen - algemeen - Netwerk.

Kies mobiele Data en schakel deze in

Kies Mobiel Datanetwerk



Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.



Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:

APN: Internet

Gebruikersnaam: KPN

Wachtwoord: GPRS

Keer nu terug naar het startscherm

Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.



Wij hopen u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest. Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij die graag.Je krijgt toegang tot mobiel internet op je iPhone 4s als je de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone 4s instelt.
Bedankt voor de informatie! kan het ook zijn dat de Iphone al gewoon goed was ingesteld? Ik namelijk niets geactiveerd en gister toch even op 3G gezeten nu kijk ik net bij mijn verbruik en daar staat dat er 2mb is afschrijven dus dat kan wel kloppen in mijn opzicht? Of MOET er per se iets geactiveerd worden en instellingen worden veranderd om mobiel internet op de Iphone 4 met IOS 6 te laten werken?
Welkom op het forum Joe,



Aan je geregistreerde verbruik kan ik zien dat je inderdaad kunt internetten. Als alle internet opties nu werken, hoef je verder niets te wijzigen.



@Enrico en Sandertju. Bedankt voor jullie hulp.



Groetjes,



Alex

Reageer