Skip to main content
s morgens-s middags- s avonds word er verbruik aangegeven en de internet stond uit?

gaat al zolang ik een abbo heb?

Bij ontvangst staat altijd een E maar hiermee kan ik nog geen filmpje bekijken.

ben zeer ontevreden met deze abbo maar ja contract loopt tot eind van het jaar helaas

en afkopen zal wel duur zijn?
Begrijp ik het goed dat je ontevreden bent omdat je telefoon data verbruikt via het mobiele netwerk? Tip: als je dat wilt voorkomen, dan moet je internet op je mobiel uitzetten op Mijn Simyo. Dan is er alleen internet mogelijk via WiFi.
Je telefoon maakt ook gebruik van je Data bundel als deze aanstaat maar je telefoon niet actief word gebruikt. Zo blijven de Apps up to date en krijg je bijvoorbeeld pushmeldingen binnen van o.a. Whatsapp en Facebook.



Als je alleen maar een E (Edge) ziet kun je bij je netwerk instellingen kijken hoe je telefoon verbonden is (2G / 3G).



Wil je helemaal geen gebruik maken van internet via een Data verbinding, volg dan de tip van Scotsman.



Afkopen van je contract is je resterende looptijd. Dus jouw basismaandbedrag x het aantal maanden jouw contract nog loopt.
als ik mobiele netwerk uit zet verbruikt hij ook? dit klopt toch niet of ben ik mis.

bedankt al vast.

kan bij net werk niet zien of hij 2g-3g is telefoon is een Samsung GT-19100 android 4.1.2
Nee als mobiele netwerk uit staat kan er geen gebruik van worden gemaakt.



Afhankelijk van het type telefoon dat je gebruikt kun je schakelen tussen verschillende netwerken. Dit kan op twee manieren getoond worden:



900 MHz - 1800 MHz bijvoorbeeld, maar ook 2G (GSM/GPRS/EDGE) en 3G (UMTS/ HSDPA/HSUPA/ en 4G (LTE) kun je tegenkomen.



https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-heb-geen-bereik-ik-heb-geen-netwerk-97?c=44





NB: de link betreft een andere vraag maar geeft wel aan hoe je kunt zien of je telefoon op 2G of 3G is ingesteld.
oke bedankt voor het reageren.

netwerk modes is GSM/WCDMA(AUTOSTAND).

heb mobiele netwerk uit de wiffi thuis aan heeft ie dan ook verbruik?
Uit welke netwerk modes kun je kiezen op je toestel?



En nee, als je mobiele netwerk uit staat verbruik je niks. Als je thuis Wifi gebruikt dan ben je verbonden via het netwerk van je Internet provider thuis.
GSM EN WCDMA
Je gaf eerder aan dat ie altijd op E staat bij gebruik van mobiel internet. Probeer het eens een tijdje als je hem vastzet op WCDMA. Je heb hem nu op automodus en dan moet ie in principe automatisch de snelste verbinding pakken.
oke ga ik doen.

mijn boosheid zakt al razend snel door de uitleg van dit forum daarvoor dank.

Helaas dient zich een volgend probleem aan op mijn laptop van: DLL bestand windows SHELL reageert niet en ik ben al zo n techneut.

he een ieder bedankt voor het reageren Groetjes.
Graag gedaan. En je bent altijd welkom met vragen. Maar veel antwoorden kun je ook vinden op de service pagina 🙂
Hoi Hindrik,



Zo te lezen ben je al een heel stuk wijzer geworden van de uitleg van Scotsman en Raytje. Laat je weten of je onverklaarbare verbruik is gestopt? We horen het graag van je.



Groetjes, Tiury

Reageer