.

Beantwoord

Mijn telefoon geeft de melding: 'Beperkte toegang gewijzigd', hoe komt dat?

  • 5 August 2015
  • 7 reacties
  • 4447 Bekeken

Ik krijg sinds ik terug ben van vakantie iedere keer de melding "Beperkte toegang gewijzigd, dataservice is geblokkeerd". Ik heb een LG G4 telefoon.

Ik kan de melding verwijderen en soms gaat het vanzelf weg, maar naar een paar minuten staat hij er gewoon weer! Internet doet het op dat moment niet.

Ik zou graag willen weten hoe dit kan en hoe ik het gewoon weer werkend krijg.
icon

Beste antwoord door Ernst 6 August 2015, 12:29

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Rob1976, welkom op het forum van Simyo :)

Wat jij meemaakt lijkt op een verkeerd ingestelde APN. Je telefoon probeert dan met weer verbinding te maken met het Nederlandse mobiele netwerk zonder dat het de 'perfecte' instellingen daar voor heeft.
Zou je daarom jouw instellingen eens met deze kunnen vergelijken en indien nodig aanpassen?

Wil je laten weten of dit geholpen heeft?
Dank je voor je hulp. Ik denk inderdaad dat het aan de APN ligt. Ik heb de stappen gevolgd en bij de beschikbare APN's zag ik er 2 staan:

1. KPN/Hi 4G LTE Mobiel internet
2. KPN/Hi Mobiel internet

De eerste was geselecteerd en de instellingen daarvan komen niet overeen met de instructie van jouw link. De 2e leek daar meer op, maar desondanks heb ik toch een nieuwe aangemaakt zoals aangegeven in de instructie.

Daarna internet opgestart en dat werkte gewoon. Andere apps die data nodig hebben werken ook gewoon, maar na een paar minuten verscheen het uitroeptekentje wederom in mijn menubalk met de bijbehorende melding dat de dataservice is geblokkeerd.

Het heeft dus niet mogen baten.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Rob1976,

Top dat je je instellingen hebt doorgenomen, alleen begrijp ik dat het niet heeft geholpen. Ik heb je internetoptie daarom een reset gegeven. Hiervoor is het belangrijk dat je je telefoon uit- en aanzet. Je simkaart gaat zich dan opnieuw aanmelden op het netwerk.

Als dit niet helpt, geef je dan door of je overal de melding krijgt "Beperkte toegang gewijzigd, dataservice is geblokkeerd"? Kan je ook je simkaart testen in een andere telefoon en een andere simkaart in je eigen telefoon?

Heb je daarnaast nog iets bijzonders gedaan net toen je van vakantie terugkwam? Heb je bijvoorbeeld een belangrijke update uitgevoerd?
Beste,

Ik heb dit probleem ook helaas. Ik heb de APN instelling al veranderd wat Ernst aangaf, helaas zonder succes. Ik heb het idee gekregen dat de problemen bij mij begonnen toen ik naar Amsterdam ben verhuisd.

Hebben jullie een idee?
Thanks
Hoi TomQK,

Grappig dat je het zegt, het lijkt er namelijk op dat ik het ook enkel in Amsterdam heb. Thuis gebruik ik Wifi dus heb ik het probleem sowieso niet, maar wanneer ik buitenshuis ben in Nieuw Vennep e.o. en van het mobiele data netwerk gebruik maak, heb ik de melding niet. Zit ik op mijn werk (binnenstad Amsterdam) dan ineens wel weer foutmeldingen.

Ik las dat het in het verleden eerder voorgekomen is rond de troonwisseling. Het netwerk was toen wat overbelast waardoor de gebruikers ook geconfronteerd werden met deze melding. Zou het wellicht kunnen liggen aan het feit dat het netwerk in de binnenstad van Amsterdam overbelast is?
Beste mensen.

Sinds een week heb ik dan ook dat prachtige uitroepteken in een driehoekje linksbovenin het statusbalkje. Wat dan verschijnt en dan weer verdwijnt.

Ik heb een HTC One, Android KitKat versie. En alles functioneert en functioneerde goed, uitstekend zelfs. Dus alle WiFi, bluetooth en 3G. Dit is werkelijk iets geniaals. Geen foutsituatie, maar toch een melding, en dan is de melding ook nog dubbelzinnig, want "Beperkte toegang gewijzijgd. Gegevensservice is geblokkeerd." Ik was mij niet bewust dat ik een zgn. beperkte toegang had, ik merk er althans niets van, en al helemaal niet dat deze gewijzigd zou zijn.

Gegevensservice is geblokkeerd zal te maken hebben met het feit dat ik ooit de boeven wilde stoppen die ongevraagd wijzigingen konden doorvoeren, bijv. uitbellen naar dure 06-nummers. Dus zeer welkom dat die gegevensservice geblokkeerd is.

Kortom, het lijkt mij toch echt een netwerkdingetje, en geen user setting......

Graag een oplossing.....toch een iPhone....of een andere provider.....nee toch ?

Groet.

Chris
Reputatie 5
Badge +11
Dag heren, TomQK en chris speksnijder; welkom op ons forum!

Ik ben iets dieper in de melding "Beperkte toegang gewijzigd. Gegevensservice/Dataservice is geblokkeerd." gedoken. Het is een displaymelding in jullie telefoon. Dat wil zeggen dat het geen netwerkmelding is zoals geen service. Een displaymelding wordt gegenereerd door de telefoon zelf. Daar zal zich dan ook de oorzaak bevinden,

TomQK, kun je me aangeven wat voor telefoon jij gebruikt? Als dit nu ook een Android telefoon is, ben ik benieuwd of dat er misschien iets mee te maken kan hebben.

Reageer