Skip to main content
De nieuwe maand is net begonnen en ik heb (bij uitzondering) vandaag eens op Mijn Simyo gekeken.

Keurig nog 300 Mb van de 300 voor mobiel en nog 198 MB van de 200 voor internet.

De controle datum was vandaag de 2e juni.

Om 21.30 uur krijg ik van Simyo een berichtje dat 80% van mijn maandelijkse internetbundel is verbruikt.

Ik heb dit nog eens extra gecontroleerd maar niets was veranderd .

Om 22.12 uur ontvang ik wederom van Simyo een berichtje dat mijn internetbundel op is.

Ik heb verder niets met mijn mobiel gedaan en ook niet gebruikt.

Wat kan ik doen als deze berichtjes juist zijn.

Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt .
Hoi Traveller,



Wat vervelend dat je internetbundel zo snel op is gegaan. Het is altijd handig om erachter te komen hoe dit zo is gekomen. Vanwege privacyredenen kunnen wij niet zien waar je MB's aan op zijn gegaan, maar gelukkig kun je dat zelf wel. Kijk hier hoe je dat kunt doen. Op deze manier zou je ervoor kunnen zorgen dat het niet weer gebeurt.



Verder zie ik dat je extra MB's hebt bijgekocht. Dat is natuurlijk een goede optie wanneer je internetbundel op is. Je kunt ook je internet op Mijn Simyo uitzetten, zodat er geen extra kosten bij kunnen komen.



Heb je hier nog vragen over?



Groetjes,

Caspar
Beste Casper,

Ik wilde je hartelijk bedanken voor je heldere uitleg en de link die je erbij hebt gedaan.

Het is me toch duidelijk geworden wat het probleem is geweest maar blijkbaar ben ik nog te naïef om dit goed in te schatten.

IK heb van mijn kinderen een Bose Soundlink mini gekregen en die werkt op bluetooth.

Hij is voor me ingesteld via een appje op het mobiel, dus dacht ik gezellig onder het werk een uurtje dat apparaat aan te zetten.

Dit was niet wat ik voor ogen had en dit eet niet maar vreet MB's. Nooit gedacht dat dit apparaat zoveel MB's gebruikte, dus dat wordt weinig aanzetten.

Door uw link werd dit me duidelijk.

Verder las ik in een forum een stukje van een moderator dat een goed oplossing zou zijn het appje 3G Watch dog

Dat heb ik inmiddels geïnstalleerd en bij 75% geeft hij een waarschuwing.

Uiteraard heb ik eenmalig die 500MB erbij gekocht anders voel ik me helemaal zo kaal.

Bedankt Casper je antwoord heeft goed geholpen.

Cees Castricum
Beste Traveller (Cees).



Vraag...heb je een telefoon waarvan je het geheugen kunt uitbreiden? Bijvoorbeeld microSD 32GB. Dan sla je muziek die je leuk vind op die mediadrager als mp3. Dan heb je alleen de bluetooth verbinding nodig en kun je ook genieten.
Beste Friesian

Ik ben altijd blij met een positieve suggestie.

Ik kan inderdaad uitbreiden en op die mediadrager de muziek zetten die ik leuk vind.

Dat zijn 2 vliegen in een klap.

Goh wat een handige tips krijg ik.

Bedankt Friesian
Beste Cees,



Het blijft vervelend dat je verbruik ineens zo snel is gegaan. Gelukkig heb je veel tips en tricks gekregen en kun je dit in de toekomst voorkomen 🙂 Fijn dat je de boosdoener in ieder geval hebt gevonden. Mocht je nog een hulp nodig hebben, dan weet je ons te vinden. We zien je hier graag terug.



@Friesian, bedankt voor je waardevolle tips!



Groetjes,

Angela
Beste Angela

Ook bedankt voor de reactie en het meedenken.

Het is altijd fijn om te weten dat, als je een probleempje hebt je raad en advies kan krijgen.

Zelf ben ik geen ster met een mobiel en dan is goede hulp altijd welkom.

Bedankt

groetjes

Cees
En wij vinden het op onze beurt fijn om je hiermee te kunnen helpen, Cees 🙂 Fijn dat jij je welkom voelt hier!



Groetjes,

Angela

Reageer