Skip to main content
Beste Simyo Service.



Ik heb op 11 november mijn internetbundel gewijzigd van Simyo 300 naar Simyo 300. Het verschil is dat ik een verouderde internetbundel had en nog een euro per maand teveel betaalde.



Ik krijg vandaag plotseling de mail dat mijn internetbundel is beëindigd en nu heb ik helemaal geen internet meer. Zouden jullie dit a.u.b. kunnen terugzetten?



Mvg, Elise
Hoi Eliselangendoen,



Welkom op het Simyo Forum.



Oei, dat lastig dat er verwarring is over de wijziging van jouw bundel.



In ons systeem kan ik precies vinden wat er aangevraagd is. De Simyo 300 bundel is inderdaad aangezet voor het nieuwe tarief. Dit betreft echter de belbundel. De databundel is op hetzelfde moment beëindigd. Dit kan natuurlijk gebeuren.



Helaas kan ik deze bundel niet voor je aanzetten. Dit kun je gelukkig wel direct zelf regelen via Mijn Simyo. Omdat er op dit moment geen databundel aanstaat, hoef je niet te wachten tot 1 januari voordat de bundel aangemeld wordt. Deze wordt direct actief gezet.



Laat je weten of het gelukt is?



Groetjes,

Angela
Hoi Angela,



Dank voor je reactie.



Ik snap niet helemaal hoe het gebeurt kan zijn, want ik weet zeker dat ik alleen de internetbundel heb gewijzigd en niet de bel bundel (mijn bevestiging per mail ging ook specifiek over de internetbundel). Ik heb het nu geprobeerd aan te passen maar het is nog niet gelukt. Tenminste, de kosten lijken nu verdubbeld te zijn en er staat dat ik nogsteeds geen internetbundel heb op mijn overzicht (ondanks de extra kosten). Het lijkt er nu op dat ik voor december dubbel moet betalen voor een internet bundel. Ik snap echt niet hoe dit kan.. Kun jij hier naar kijken? Alvast bedankt!

Groetjes, Elise
Hoi Eliselangendoen,



Hoe dit precies gebeurd is durf ik ook niet te zeggen.



Allereerst is het belangrijk om te weten dat je op jouw factuur de kosten voor jouw bundels 1 maand vooruit betaalt. Op de factuur van november, had je officieel de kosten van de databundel moeten betalen voor december. Omdat je de bundel uit hebt gezet, zijn deze kosten niet berekend.



Nu staat je databundel weer aan. Op de factuur betaal je niet alleen de kosten van januari voor zowel je belbundel als je databundel, maar ook eenmalig de kosten voor je databundel van 3 december tot 31 december. Omdat deze kosten dus niet berekend zijn op de factuur van november, wordt dit nu alsnog gedaan. Hierdoor is jouw factuur wat hoger dan verwacht.



De factuur van november is echter lager dan verwacht. Dit komt doordat hier alleen jouw belbundel op berekend is. Begrijp je dit?



Groetjes,

Angela
Ja ik begrijp het. Ik kan natuurlijk nog niet zien hoe de factuur van november uitvalt. Maar als dit lager uitvalt doordat ik geen internetkosten betaal ik dus uiteindelijk niet meer, maar gewoon op een ander moment. Als dit zo is vind ik het allemaal prima (alleen vreemd :P)..
Het blijft inderdaad gek 😉 Vooral omdat jij aangeeft jouw databundel te hebben gewijzigd en niet hebt uitgezet. Dat even achterwege gelaten, is jouw korte samenvatting precies wat er gaat gebeuren!



Laat je het weten als je nog vragen hebt?



Groetjes,

Angela

Reageer