.

Beantwoord

Mijn internet is traag. Kan ik hier iets aan doen?

  • 29 April 2018
  • 6 reacties
  • 502 Bekeken

Badge
Sinds inmiddels enkele weken heb ik erg traag internet op mijn mobiel. Ik krijg - naast trage laadtijden - regelmatig de volgende meldingen:
  • You are offline
  • Your connection was interrupted
Is hier iets aan te doen?

Alvast bedankt voor eventuele tips!
icon

Beste antwoord door Jihane 30 April 2018, 21:48

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Jits,

Wat jammer dat je internetverbinding niet ideaal is! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je instellingen goed staan. Ook de dekking in jouw postcodegebied hoort helemaal prima te zijn. Ik heb voor de zekerheid daarom een reset gedaan op je internetoptie. Hiermee worden de instellingen vernieuwd op het netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, wil je dan je simkaart in een ander toestel stoppen en andersom? Op die manier kunnen we namelijk achterhalen waar het probleem nou precies ligt: bij het toestel of bij de simkaart. Heel handig om te weten, want dan kunnen we samen een gepaste oplossing zoeken 🙂

Ik zie trouwens ook dat je op het 3G netwerk zit in plaats van het snellere 4G netwerk. Wist je dat je gratis 4G kunt nemen? Je doet dat door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Abonnement > Bundels aanpassen. Daar vink je dan 4G aan, en volg je de stappen om de verandering te voltooien. Ziezo! Dan heb je 4G! Laat je me weten of dat helpt?

Heb je dit probleem overal of alleen thuis? En wat voor mobieltje heb je?

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Badge
Hoi Jihane,

Ik heb dit probleem op veel locaties. Vandaag kon ik bijvoorbeeld mijn trein niet opzoeken op het station, laatst in de winkel, maar ook in mijn huis regelmatig.

Ik heb gedaan wat je hebt gezegd maar heb nog steeds haperingen. Ik zal de 4G eens aanzetten om te kijken of dat misschien helpt. 🙂 I'll report back.

Groetjes Jits
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Jits,

Jammer dat de tips van Jihane nog niet allemaal het juiste effect hebben opgeleverd. 😞 Wel verstandig om je 4G-optie aan te zetten, dit is een snellere internetverbinding met een goede dekking in Nederland.

Vergeet je telefoon niet voor ten minste vijf minuten uit te zetten, nadat je de 4G optie op Mijn Simyo hebt aangezet via het wijzigen van je bundels. Het is een gratis 4G-bundel die direct van start gaat. Uiteraard kun je dit hierna aanzetten via de netwerkmodus in je telefoon.

Laat je het weten als het is gelukt?

Groetjes,
Els
Badge
Hoi Simyo,

Nog een berichtje van mijn kant.

Inmiddels bestaat dit probleem nog steeds. Maar nu kan ik op sommige plekken ook niet meer bellen. Bijvoorbeeld op het Groningse platteland waar ik nu al enkele dagen geen bereik heb (constant). Ook geen internet dus (constant). In de stad doet hij het dan weer wel maar in het oosten des lands waar ik nu woon is het iets minder drama, maar nog steeds wel vervelend dat ik niet op het bereik van mijn telefoon kan vertrouwen. Hij valt dan af en toe weg. Zonder internet is het wel uit te houden, maar zonder bellen, en nu dus constant, wordt het erg vervelend omdat ik in noodsituaties natuurlijk wel moet kunnen bellen. Mijn vrienden die gebruik maken van andere providers hebben hier trouwens wel bereik.

Zijn er nog dingen die ik kan doen / proberen om dit op te lossen?
Reputatie 7
Badge +9
Wat gebeurt er als je de simkaart in een ander toestel stopt? Dat is de enige manier om er achter te komen of het probleem in je toestel zit, of dat er iets mis is met de simkaart.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Jits,

Bedankt voor je update! Wat ontzettend balen dat het ook qua bellen nu slechter is geworden.

Scotsman komt met een goede suggestie, heb je dit al geprobeerd?

Om uit te zoeken of we nog iets kunnen verbeteren aan deze situatie, lijkt het me een goed idee om een netwerkklacht aan te maken bij KPN. Hierover heb ik je zojuist een e-mail gestuurd met een bijlage. Heb je de e-mail niet ontvangen? Controleer dan even je spamfilter. 🙂 In de bijlage vind je een vragenlijst die je helemaal in mag vullen en terug mag sturen. Na ontvangst van het document kan ik KPN op de hoogte brengen en een onderzoek laten starten. Daarvan breng ik je natuurlijk weer op de hoogte. Hopelijk kan er op deze manier iets aan gedaan worden!

Laat je het weten als je in de tussentijd nog vragen hebt?

@ Scotsman, bedankt voor je tip!

Groetjes,
Els

Reageer