Skip to main content
Gisteren had ik nog een beltegoed van +€12,96. Ik heb een internetbundel gekocht van €1,00 waarvan inmiddels 1Mb is gebruikt. Ik krijg nu een melding dat mijn beltegoed niet toereikend is en wellicht negatief. Nadat ik mijn verbruik heb ingezien via internet merk ik tot mijn schrik dat mijn beltegoed nu is gedaald tot -€10,08! Ik heb niet gebeld en ook mijn internetgebruik heeft zich beperkt tot het ophalen van een enkele email zonder attachments. Kan iemand uitleggen wat hier aan de hand is?
Geen idee, en ook Simyo zal geen helderheid kunnen verschaffen want alleen het tijdstip van het verbruik en het verbruik in MBs wordt geregistreerd. Maar om in de toekomst een idee te krijgen waar onverwacht hoog dataverbruik door veroorzaakt wordt is een data monitor app zeer aan te bevelen. Ik heb zelf Onavo Count (beschikbaar voor iOS en Android), die toont het verbruik per app, in combinatie met DataWiz (alleen voor iOS voor zover ik me herinner).



Voor info zie:



https://forum.simyo.nl/stel-vraag-57/mijn-beltegoed-paar-uur-weggevaagd-12489/internet-62/f...989/#post11175
Gisteren had ik nog een beltegoed van +€12,96. Ik heb een internetbundel gekocht van €1,00 waarvan inmiddels 1Mb is gebruikt. Ik krijg nu een melding dat mijn beltegoed niet toereikend is en wellicht negatief. Nadat ik mijn verbruik heb ingezien via internet merk ik tot mijn schrik dat mijn beltegoed nu is gedaald tot -€10,08! Ik heb niet gebeld en ook mijn internetgebruik heeft zich beperkt tot het ophalen van een enkele email zonder attachments. Kan iemand uitleggen wat hier aan de hand is?

Geen idee, en ook Simyo zal geen helderheid kunnen verschaffen want alleen het tijdstip van het verbruik en het verbruik in MBs wordt geregistreerd. Maar om in de toekomst een idee te krijgen waar onverwacht hoog dataverbruik door veroorzaakt wordt is een data monitor app zeer aan te bevelen. Ik heb zelf Onavo Count (beschikbaar voor iOS en Android), die toont het verbruik per app, in combinatie met DataWiz (alleen voor iOS voor zover ik me herinner).



Voor info zie:



https://forum.simyo.nl/stel-vraag-57/mijn-beltegoed-paar-uur-weggevaagd-12489/stel-vraag-57/mijn-beltegoed-paar-uur-weggevaagd-12489/stel-vraag-57/mijn-beltegoed-paar-uur-weggevaagd-12489/internet-62/f...989/#post11175




Hoi theovandervaart,



Ik denk dat jij een iPhone hebt, klopt dat?

Ik zie namelijk dat je aansluiting op 16-7 00:18 gebruik is gaan maken van internet via het netwerk, en dat er rond die tijd ook een activatiesms gestuurd is voor Facetime. Wellicht heeft je toestel nog meer gegevens binnengehaald, bij het eerste gebruik. Om 00:42 heb je de dagbundel aangeschaft. Dus de gegevens die je iPhone daarvoor heeft binnengehaald zijn tegen Pay as you go tarief gerekend, wat op €21,53 komt.

In de toekomst is het handig om de optie "Internet op je mobiel" pas aan te zetten nadat je de bundel hebt aangeschaft. Je voorkomt dan dat je kosten buiten je bundel maakt. Die van jou stond op 8-7-2013 al aan.



Heb je hiermee wat meer duidelijkheid?



Groetjes,

Charlene

Reageer