.

Beantwoord

Mijn 4G doet het niet. Hoe kan dat?


Sony experia z1
icon

Beste antwoord door Asma 23 March 2017, 17:30

Bekijk originele reactie

11 reacties

Is dit serieus de nieuwe manier om een vraag stellen? :?:8

Aanzetten van de 4G optie op je MijnSimyo moet overigens voldoende zijn.
Moet dit 4g zichtbaar zijn in startscherm?
Ja, maar bij sommige telefoon staat er LTE.

Heb je het al aan gezet op je MijnSimyo?
Dit klopt maar ten dele.
Want?
Want?
Er zijn meer factoren...:)
Klopt als een bus. Maar ik reageer op de gestelde vragen.. Voor zover het vragen zijn.. 🙂
Wel 4g in my simyo doch geen 4g /lte op startscherm
Er zijn 2 dingen die je nog zou kunnen doen.

Ga in de telefoon naar de netwerk instellingen van je telefoon en kijk bij voorkeursnetwerktype of deze op de hoogst mogelijke staat. Moet dus LTE of 4G bij staan.

Zet daarna het toestel uit, wacht 10 minuten en zet hem weer aan.
[quote=Dunja812]Moet dit 4g zichtbaar zijn in startscherm?/quote]
Afhankelijk van de sterkte van het signaal, locatie, binnen/buiten kan er ook staan 3G, H , H+ OF 4G. Staat mobiele netwerken aan?

Bij een Windows phone (waar het niet om gaat), bijvoorbeeld waar ik het van weet, een Lumia 630 staat er dat NIET in het startscherm. (3G)
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Dunja812,

Welkom op het Forum! Leuk dat jij je vraag hier stelt. :$

Ik vind het erg vervelend dat je 4G nog niet werkt. Ik zie dat Friesian en Ray je de juiste richting op hebben geholpen. Dat is heel fijn!

Om 4G te kunnen gebruiken, is het belangrijk dat de internetinstellingen op je telefoon goed zijn ingesteld. Ga hiervoor naar 'Instellingen' > 'Meer..' > 'Mobiele netwerken' > 'Namen toegangspunten' > 'APN's' > 'Nieuwe APN'. Vul hier de handmatige internetinstellingen in.

Als je weer teruggaat naar 'Mobiele netwerken', krijg je de mogelijkheid om te klikken op 'Netwerkmodus'. Vink hier '4G/LTE' aan. Schakel je hierna je telefoon even uit en aan? Je simkaart registreert zich dan met de juiste instellingen op het netwerk. Kun je ons laten weten of het lukt op deze manier? :D

@ Ray en Friesian, heel erg bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma

Reageer