Skip to main content
Ik was deze week in Duitsland. Een vriendin met mifi wilde mijn iphone aanmelden op haar mifi netwerk. Mijn iphone herkent haar netwerk, maar er komt geen verbinding tot stand. Internet buitenland staat aan op Mijnsimyo. De iphone van de vriendin maakt probleemloos contact.

Waar kan dit aan liggen?
Ik was deze week in Duitsland. Een vriendin met mifi wilde mijn iphone aanmelden op haar mifi netwerk. Mijn iphone herkent haar netwerk, maar er komt geen verbinding tot stand. Internet buitenland staat aan op Mijnsimyo. De iphone van de vriendin maakt probleemloos contact.

Waar kan dit aan liggen?




Hoi klomo,



Ik moest het echt even opzoeken; mifi. Dacht nog dat je een typfout maakte. Ik ben me dus nu aan het inlezen over wat mifi precies is. 😉 Ik hoop dat de technische types die hier op het forum rondhangen, het al weten en snel met het antwoord komen.

Wat ik wel al weet is dat als je via mifi wilt internetten, dat dat dan juist niet via je eigen sim gaat, dus dat de optie Internet in het Buitenland niet eens aan hoeft. Het is als verbinding maken met wifi. Je simkaart staat er los van. Ook kunnen er maar een beperkt aantal mensen tegelijk op 1 mifi.



Groetjes, Charlene
Mifi = My WiFi (ik moest het ook opzoeken haha).



Mifi is een wireless router waar max 10 apparaten op aangesloten kunnen worden.

Wat betreft de iPhone moet je inderdaad er zo opkunnen, mits je wachtwoord correct is.

Hoe gaat dit nu in Nederland ? (of heb je dit niet geprobeerd?
;56562">Mifi = My WiFi (ik moest het ook opzoeken haha).



Mifi is een wireless router waar max 10 apparaten op aangesloten kunnen worden.

Wat betreft de iPhone moet je inderdaad er zo opkunnen, mits je wachtwoord correct is.

Hoe gaat dit nu in Nederland ? (of heb je dit niet geprobeerd?




Ben ook benieuwd...
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb in Nederland niet geprobeerd contact te maken. Ik ben zelf niet echt bekend met mifi. Het werkt prima op de Iphone van mijn vriendin, wel met een andere provider. Zij sluit met haar gezin probleemloos 4 Iphones en Ipads aan, zowel in Duitsland als Engeland. Zij heeft alles geprobeerd om mijn Iphone aan te melden. Ik ben erg benieuwd of iemand een antwoord heeft
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb in Nederland niet geprobeerd contact te maken. Ik ben zelf niet echt bekend met mifi. Het werkt prima op de Iphone van mijn vriendin, wel met een andere provider. Zij sluit met haar gezin probleemloos 4 Iphones en Ipads aan, zowel in Duitsland als Engeland. Zij heeft alles geprobeerd om mijn Iphone aan te melden. Ik ben erg benieuwd of iemand een antwoord heeft



Misschien was jouw iPhone het 11e apparaat op haar mifi?



(Gelukkig nieuwjaar!)
Ik heb bij mijn vriendin nagevraagd of ik het 11e apparaat kon zijn. Dit was niet zo. Zij heeft een prepaid kaartje voor Duitsland en een ander voor Engeland. Zij heeft geen kaartje voor Nederland, dus kunnen we het hier niet testen. Er kunnen op haar mifi 10 apparaten tegelijk aangemeld zijn. (Er bestaan ook mifi's waarop maar vijf apparaten kunnen). Mijn iphone herkent de mifi wel, hij verschijnt in de lijst met netwerken. Er gebeurt echter niets als je het wachtwoord invoert. Dat wachtwoord klopt zeker, zij voerde het op haar iphone ook in en kreeg meteen verbinding.
Wissel de simkaart eens om. Ik ben benieuwd wat daar dan uit komt.
Ik heb bij mijn vriendin nagevraagd of ik het 11e apparaat kon zijn. Dit was niet zo. Zij heeft een prepaid kaartje voor Duitsland en een ander voor Engeland. Zij heeft geen kaartje voor Nederland, dus kunnen we het hier niet testen. Er kunnen op haar mifi 10 apparaten tegelijk aangemeld zijn. (Er bestaan ook mifi's waarop maar vijf apparaten kunnen). Mijn iphone herkent de mifi wel, hij verschijnt in de lijst met netwerken. Er gebeurt echter niets als je het wachtwoord invoert. Dat wachtwoord klopt zeker, zij voerde het op haar iphone ook in en kreeg meteen verbinding.



Ik denk dat je niet direct, zoals Martijn®️ aangeeft, de kans hebt om de simkaartjes eens om te wisselen...



Helaas reikt onze invloed niet verder dan je Simyo simkaart en zal het aan haar mifi router of jouw telefoon liggen :(

Je simkaart word bij dit soort verbindingen namelijk niet gebruikt.

Reageer