Skip to main content
Ik heb nu al een tijdje een simyo abonnement en gisteren kreeg ik een sms dat mijn limit bereikt is voor mobiel internet.Volgens mijn telefoon heb ik maar 328 mb heb verbruikt sinds 30 April.



Verder kan ik ook niet zien wat mijn verbruikskosten zijn, er staat alleen 0 van de 1500 mb gebruikt. En ik kan ook geen extra mb kopen wat overigens wel bij andere providers kan. Mijn nieuwe abonnement start pas over 7 dagen, wat kan ik nu in de tussentijd doen?



Doordat ik niet kan zien hoeveel ik over mijn bundel heen ben, heb ik in de maand Februari een rekening van 80,64 euro ipv 15,50 ontvangen.

Kunt u aub met een oplossing komen? of extra mb kopen of dat ik kan zien hoeveel ik extra verbruik zodat ik het nog beetje beperkt kan houden.



Na mijn overstap van Hi naar Simyo ben ik alleen maar veel duurder uit dan een standaard abonnement met een telefoon erbij. Jammer.
Je kunt je verbruik inzien via Mijn Simyo.



Log in bij mijn simyo en ga naar het tablad "Verbruik". Op die pagina staat je verbruik-geschiedenis. Jij wilt echter het huidige verbruik, dus moet jij het sub-tablad "Mei" kiezen. Door op de verschillende regels in dat tabblad te klikken kun je specifieke zien wat je verbruikt hebt. Bij Internet krijg je dan je verbruik per dag te zien en als je nog verder klikt je verbruik per internet-sessie.



De voorwaarden bij Hi zijn veel gunstiger, dan bij Simyo! Bij Hi wordt je verbinding 64Kbit/s, maar betaal je niets extra. Tenzij je natuurlijk 5 euro aan 250MB extra besteed of 12,50 euro aan 1000MB extra data besteed. Bij Simyo wordt je niet gekrepen en ga je 0,15 per MB betalen. (Dat is dus 37,50 euro per 250MB en 150 euro per 1000MB!!)



Simyo heeft hier een blog-post met tips om je dataverbruik te verlagen. Via mijn Simyo kun je ook de optie "Internet op je Mobiel" uitzetten, zodat Simyo het internet blokkeert en je dus geen verdere extra verbruikskosten krijgt.
Thanks voor reactie, ik zie nu inderdaad mijn verbruikskosten! Ja bij Hi was het indd veel handiger en goedkoper.





http://tweakers.net/ext/f/NGA71tutDIJzf1Pl07dwMIg7/full.png



Omdat de tarieven zijn gewijzigd kan ik dan mijn abonnement opzeggen? 

Zoja, dan wil ik graag opzeggen en mijn abonnement naar prepaid veranderen!
Hoi KDS,



Ik was je al aan het antwoorden in je andere topic, toen ik zag dat je hier dezelfde vraag hebt gesteld. Dat hoef je volgende keer niet te doen. Dan heb je sneller antwoord, en het is voor ons ook overzichtelijker 🙂

Ik zal alvast beginnen met uitleggen hoe je je Verbruik, ook het buiten bundel verbruik, kunt inzien op Mijn Simyo.

je gaat naar Verbruik, en dan klik je op Mei. Daar zie je de verschillende categorieën, met de kosten erachter. Die kun je allemaal uitklappen, waardoor je het verbruik gespecificeerd ziet staan. Staat er € 0,00 achter, dan is het binnen de bundel gevallen. Staat er een bedrag, dan viel het buiten je bundel.

Extra MB's bij kopen kan inderdaad niet bij Simyo. Je kunt wel 1x per maand je bundel wijzigen voor de volgende maand. Dus het is inderdaad wel belangrijk om ongeveer te kunnen inschatten hoeveel MB's je nodig denkt te hebben.

Wat jammer dat je toestel niet hetzelfde registreert als wij. Het is daarom misschien handig een data counter app te gebruiken die gebruik maakt van een VPN, zoals Onava count. Die zijn vaak nauwkeuriger in al het verbruik vermelden.

Wat we bij Simyo wel doen, is je waarschuwen als je op 50% van je internetbundel hebt verbruikt. Ook krijg je weer een sms en een email als je bundel helemaal op is.



Natuurlijk kan het zo zijn dat jij en Groentjuh de voorwaarden van een andere provider gunstiger vinden. Dat is maar net hoe je het bekijkt, en wat er beter bij je past. Een typische Simyo klant wil helemaal niet dat zijn snelheid naar beneden wordt gezet. Die wil daar niet in beperkt worden. Die houdt liever zelf in de gaten hoe het gaat, en schat van tevoren zijn verbruik bewust in. Dan kijkt 'ie tijdens de maand regelmatig hoe het gaat. Op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Dan hoef je eigenlijk nooit zonder MB's te zitten aan het einde van de maand.

Bij Simyo staat je internet gewoon helemaal aan, of helemaal uit. Wij gaan niet afknijpen.



Ik zou het jammer vinden als je hierom besluit om bij ons weg te gaan. Met de tips uit het artikel dat Groentjuh aanraadt, zou je kunnen proberen om in de toekomst niet meer zonder MB's te zitten. Je jaarcontract kun je opzeggen via het opzegformulier, in de mail die je gekopieerd hebt. Omzetten naar een prepaid aansluiting bij Simyo kan niet.



Mocht je hier toch voor kiezen, dan kan dit nog t/m de 28ste, maar ik hoop dat je Simyo nog een kans geeft.



Groetjes,

Charlene
Ik denk dat de typische Simyo klant flexibiliteit wil. Zo bieden jullie een maandelijks of jaarcontract aan. Ook 4G aan/uit is een optie bij Simyo. De typische Simyo klant vind prijs ook belangrijk, en zal daarom liever een lagere snelheid buiten de bundel hebben dan sowieso extra kosten. Als de typische Simyo klant het belangrijk vind om de volledige snelheid te behouden, zou hij een extra bundel van 250 of 1000mb kunnen afnemen. Nu bepaalt Simyo voor ons dat we hoe dan ook buiten de bundel moeten betalen voor internet. Met als gevolg dat een hoop mensen dan stoppen met het gebruiken van internet omdat de kosten snel oplopen.



Ik zou er een poll op los durven laten, en weet zeker dat het overgrote deel van de Simyo klanten liever de verlaagde snelheid buiten de bundel heeft ;)



Flexibiliteit tegen een leuke prijs is wat de typische Simyo klant wil 🙂
Hoi Pieterbalk,



Zo kan je het natuurlijk ook bekijken.

Wij vinden het op dit moment toch een vorm van beperking, de snelheid omlaag zetten. En je bundel omhoog en omlaag kunnen zetten is natuurlijk ook een vorm van flexibiliteit. Maar de teneur op het forum wordt zeker altijd in de gaten gehouden. Suggesties worden altijd in overweging genomen. Daar is het forum de juiste plek voor.

Bedankt dus voor je argumenten en overwegingen :)



Groetjes,

Charlene

Reageer