Skip to main content
Mijn telefoon registreert het verbruik van mijn mobiele data. Op de 1e van de maand stel ik dit opnieuw in. Mobiele data staat standaard uit en alle instellingen zijn zo dat ik alles uitsluitend download etc als er wifi aanstaat.

Op dit moment geeft mijn telefoon een verbruik van 67.2 MB aan mobiele data. Op MIJNSIMYO lees ik tot mijn verbazing een verbruik van 130 MB. Dat is zowat het dubbele! Hoe kan dit?
Het probleem is dat de registratie van het dataverbruik door de smartphone vaak niet 100% betrouwbaar is. Welke smartphone heb je trouwens? Op een iPhone kun je nazien wat je datavebruik was sinds de laatste keer dat je de teller weer op nul hebt gezet, ga hiervoor naar Instellingen > Mobiel netwerk. Op mijn iPhone 5 kloppen die gegevens vrij aardig met wat het mobiele netwerk registreert. Het uitzetten van mobiele data op je smartphone helpt wel wat, maar schijnt toch niet te kunnen voorkomen dat onder bepaalde omstandigheden toch mobiel dataverbruik optreedt. Verder kun je overwegen Onavo Count te installeren, daarmee wordt je mobiele dataverbruik via een omweg door een externe server gemeten in plaats van dat het verbruik simpelweg van het OS wordt overgenomen. In mijn ervaring kloppen de metingen van Onavo Count.



Wil je helemaal uitsluiten dat dataverbruik via het mobiele netwerk optreedt, ga dan naar Mijn Simyo en zet internet op je mobiel uit. 
Dank voor je reactie. Ik heb eveneens een iPhone5. Ik begrijp dat een kleine afwijking kan optreden, dat is ook niet erg. Dit is echter een onverklaarbaar groot verschil. Ik wil blijven beschikken over 3G, maar ik gebruik het weinig. Daarom heb ik een bundel van 200 MB afgesloten.
Ben eruit: Simyo laat tegoed zien ipv verbruik! Alles klopt dus gewoon 🙂
Hoi Liannevw, welkom op het forum van Simyo! :)



Fijn dat je inmiddels erachter bent waardoor de verwarring kwam en het grote verschil :)



Mocht je nog andere vragen en/of opmerkingen hebben, dan horen we dat graag van je.



@Scotsman, dankjewel voor het meedenken! 🙂

Reageer