.

Beantwoord

MB verbruik is opeens 0?

  • 31 May 2013
  • 4 reacties
  • 171 Bekeken

Hallo,

Gisteren had ik nog 179 MB over en nu is het opeens 0?
Edit: ik begrijp natuurlijk dat het door gebruikt minder wordt, maar ik heb alleen maar op wifi gezeten.

Daarbij staat er in het verbruik overzicht dat ik 1 x een SMS naar het buitenland heb verstuurd, maar dat heb ik zeer zeker niet gedaan.

Hoe kan dit allemaal? Zit net sinds deze week bij Simyo en het valt nu al enorm tegen.
icon

Beste antwoord door Sandertju 31 May 2013, 11:27

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge
Wanneer je wifi signaal zwak is, of wegvalt, kan je toestel overschakelen op internetgebruik via het netwerk.
Wanneer je internetbundel geheel verbruikt is betaal je daar een hoog tarief voor, dus hou dit goed in de gaten. Ik ben geen Simyo medewerker dus ik kan niet zien wanneer dat verbruik geweest is. Overigens zit er altijd een vertraging op de verwerking van je verbruik, daar kan het ook aan liggen. Daarnaast registreert Simyo alleen wanneer en hoeveel er verbinding is gemaakt met het netwerk. Vanwege de privacy wetgeving mogen zij niet bijhouden en melden waar je verbuik vandaan komt. Handig is om zelf een verbruiksmeter op je telefoon te installeren die voor je in de gaten houdt wanneer en met welke apps je zoveel hebt verbruikt.

Wat betreft de sms naar het buitenland: heb je toevallig een iphone en zo ja heb je facetime geactiveerd staan? Deze stuurt een sms naar de UK om facetime te activeren als je je simkaart van Simyo voor het eerst in je telefoon doet. Simyo heeft niet, zoals KPN, Vodafone en T-Mobile een contract met Apple, waardoor je voor deze activatie sms betaalt. Als je niet wilt dat dit in het vervolg nog voorkomt kun je in je instellingen facetime uitschakelen, anders zal er bij elke nieuwe update van je ios een sms verstuurd worden, wat dus weer kostrn met zich meebrengt.
Reputatie 7
Badge +9
Keurig en duidelijk antwoord, Sandertju.
Toevoeging: activatie sms voor FaceTime en iMessage wordt niet verstuurd na elke update van IOS. Wel als je een herstel van je iphone doet. :rolleyes:
Appleflap zou dat wel willen..de bandoleros.:p
Laten we hopen dat jouw antwoord er voor zorgt dat Simyo minder enorm tegenvalt bij rickets.;)
Badge
De leon bedankt voor de aanvulling!
Badge +8
Hallo,

Gisteren had ik nog 179 MB over en nu is het opeens 0?
Edit: ik begrijp natuurlijk dat het door gebruikt minder wordt, maar ik heb alleen maar op wifi gezeten.

Daarbij staat er in het verbruik overzicht dat ik 1 x een SMS naar het buitenland heb verstuurd, maar dat heb ik zeer zeker niet gedaan.

Hoe kan dit allemaal? Zit net sinds deze week bij Simyo en het valt nu al enorm tegen.


Hoi rockrets,

Welkom op het forum :)

Op de een of andere manier heeft jouw toetsel toch gebruik gemaakt van internet op het netwerk. Zoals Sandertju al aangeeft, als je wifi-signaal zwakker is, of wegvalt, kan je toestel overschakelen.

Wanneer je zeker weet dat je van wifi gebruik kunt maken, kun je het beste de optie "Internet op je mobiel" op Mijn Simyo uitschakelen. Dan kan je toestel niet op het netwerk en gaat dit dus ook niet van je bundel.

In de maand mei heb jij je bundels naar rato gekregen en betaald. Je had die maand zo'n 161 MB tot je beschikking. Op 1 juni heb je weer een volledige bundel gekregen.

De sms naar het buitenland kan ook een activatiesms voor Whatsapp of iMessage geweest zijn. Meer informatie hierover vind je hier.

Hebben Sandertju, de leon en ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene

Reageer