Skip to main content
Hoi, (ik weet niet of ik de vraag al in een bestaand topic had moeten stellen maar dit lukte mij niet, neem me niet kwalijk als dat moest)



Ik zie dat dit probleem bij meer mensen voorkomt. Ik heb sinds nov 2013 een abonnement afgesloten bij SIMYO. Begonnen met een 500MB bundel maar na enkele maanden heb ik dit teruggebracht naar 200MB omdat ik zo weinig (lees gem. nog geen 100MB verbruikte) per maand. Dit terwijl ik altijd mijn mobiele data aan had staan! Tot de laatste 2 maanden (mei-juni). . . In mei ben ik  2 weken naar Amerika geweest, daar heb ik vanzelfsprekend mijn mobiele data uitgezet, maar toen ik terug kwam en mijn mobiele data weer aanzetten was ik binnen 1 dag door mijn 200MB en natuurlijk fors erover heen, m.a.g. een dikke rekening. Simyo gebeld, het meisje aan de telefoon gaf me een verklaring dat mijn telefoon waarschijnlijk in een keer van allerlei updates van apps had uitgevoerd, ik moest dit uitschakelen bij itunes en appstore, en inderdaad "automatische downloads" stond allemaal aangevinkt, dus ik vond het wel een plausibel verhaal. Echter een maand later, juni dus, gebeurde er precies hetzelfde, terwijl ik nu niet in het buitenland ben geweest, de automatische downloads nog steeds staan uitgevinkt en me dit voorgaande maanden nog nooit gebeurd is??? Hoe kan dit in godsnaam??? Als ik naar mijn verbruik ga zie ik ook allerlei dataverwerking, maar echt op de gekste tijden, terwijl ik bv gewoon thuis ben en dus op WIFI zit (mobiele data stond toen nog wel aan maar dit was voorheen ook altijd het geval en geen dataverwerking). Nu mobiele data uitgezet om te voorkomen dat ik niet weer over mijn limiet ga, maar heel irritant, ik voel me net een 12 jarige die niet genoeg geld heeft voor een volledige bundel en steeds alles aan en uit moet zetten! Heeft iemand een verklaring hiervoor?



MvG



ASP
Hoi ASP, Welkom op het Simyo forum 🙂



Het lijkt me vervelend om niet precies te weten waar je dataverbruik vandaan komt 😞 Zeker als het een hogere factuur heeft opgeleverd dan je bent gewent van Simyo.



Ik zie dat je telefoon op best wel veel dezelfde tijden contact maakt met het 3G netwerk. Zoals jij misschien ook al had gezien in je verbruik. Blijkbaar staat er toch ergens een automatisch proces aan in je telefoon en wil hij iets synchroniseren om 0.00 en om 08.00. Omdat wij niet kunnen achterhalen wat dit precies is, adviseer ik je om een datameter te installeren. Je kunt voor een iPhone het beste Onavo count gebruiken.



iPhone heeft helaas nog een klein "probleempje" met WiFi. Het toestel geeft niet duidelijk aan dat hij overschakelt naar 3G op het moment dat je wat verder weg bent van de zender in huis of als je 3G sneller is dan het internet thuis. Wat je iPhone ook doet als je de telefoon op de oplader legt, WiFi uitschakelen. Hij staat dan in nachtkas modus en schakelt WiFi uit zodat hij sneller oplaadt. Om dit tegen te gaan kun je het beste je 3G of mobiele data helemaal uitzetten als je thuis komt. Dit moet ik persoonlijk ook doen, omdat mijn 4G soms sneller is dan mijn netwerk thuis.



Ik hoop dat je iets aan de tips hebt en dat je hierdoor weer wat data bespaart. Dan kun je hopelijk weer gauw terug naar je 200 MB bundel. Wil je me op de hoogte houden hoe het gaat met het verbruik?

Reageer