.

Beantwoord

MB verbruik


  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
ik heb in 2 dagen ruim 500 mb verbruikt....Hoe kan dat? Ik heb geen gekke dingen gedaan.
icon

Beste antwoord door Scotsman 3 June 2013, 18:42

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Er zijn apps die je precies vertellen waar je Mb's aan opgegaan zijn, en ook het tijdstip en welke apps de "boosdoeners" zijn. Voor iOS kan ik de combinatie Onavo Count + DataWiz aanbevelen (beide zijn gratis). Simyo kan je niet vertellen waar de MBs aan op zijn gegaan want dat wordt niet geregistreerd.
Hoi, 
Ik heb precies hetzelfde. En vorige maand ook al. Met mijn abbonement heb ik constant op de raarste momenten enorm veel internet verbruik (sinds 1 juni alweer 750 mb opgemaakt aan niks). ik heb hier over gebeld en de momenten dat ik verbruik heb ik vaak mijn telefoon niet eens bij me. Ik heb een app geinstalleerd die bijhoudt wanneer ik wat verbruik, en tijdens mijn wifi verbruik ik ook mijn 3g? Ik ben ontzettend ontevreden met de informatie die ik krijg als het gaat om mijn internetverbruik, met mededelingen als je hebt vast iets aanstaan of iets download automatisch, want dit is niet zo. Ineens is mijn verbruik naar boven geschoten en het gaat om enorme bedragen. Ik lees overal op internet dat ik niet de enige ben en ik ben er helemaal klaar mee. Ik zou dus graag een uitleg willen vanuit de simyo kant?
Er zijn apps die je precies vertellen waar je Mb's aan opgegaan zijn, en ook het tijdstip en welke apps de "boosdoeners" zijn. Voor iOS kan ik de combinatie Onavo Count + DataWiz aanbevelen (beide zijn gratis). Simyo kan je niet vertellen waar de MBs aan op zijn gegaan want dat wordt niet geregistreerd.


Beste Scotsman, hartelijk dank voor je reactie! Heb vanmorgen Onavo Count en DataWIZ op mijn iphone 4s geinstalleerd. Middels DataWiZ zie ik dat de grote hoeveelheden data voornamelijk 'uitgaand' zijn, terwijl ik nauwelijks uit verstuur..... Onavo Count laat deze grote hoeveelheden dataverkeer niet zien(82 mb versus 9 mb), is dat omdat a) Onavo alleen inkomend dataverkeer laat zien, b) er een vertraging inzit, of c) ...????
Reputatie 7
Badge +9
Beste Scotsman, hartelijk dank voor je reactie! Heb vanmorgen Onavo Count en DataWIZ op mijn iphone 4s geinstalleerd. Middels DataWiZ zie ik dat de grote hoeveelheden data voornamelijk 'uitgaand' zijn, terwijl ik nauwelijks uit verstuur..... Onavo Count laat deze grote hoeveelheden dataverkeer niet zien(82 mb versus 9 mb), is dat omdat a) Onavo alleen inkomend dataverkeer laat zien, b) er een vertraging inzit, of c) ...????

Hoe zie je in DataWiz de hoeveelheid uitgaand en inkomend dataverkeer? Misschien heb ik niet goed gekeken maar volgens mij zijn de weergegeven kB en MB de optelsom van beide.

Onavo Count toont je alleen het cellular dataverbruik over de afgelopen 30 dagen, en voor iedere app kun je ook nog bekijken hoeveel data dat per week was (op de app klikken en je krijgt een mooie grafiek te zien). Ik geloof niet dat Onavo Count het verbruik per dag laat zien. Ook hier zijn download en upload bij elkaar opgeteld.
Beste Scotsman, hartelijk dank voor je reactie! Heb vanmorgen Onavo Count en DataWIZ op mijn iphone 4s geinstalleerd. Middels DataWiZ zie ik dat de grote hoeveelheden data voornamelijk 'uitgaand' zijn, terwijl ik nauwelijks uit verstuur..... Onavo Count laat deze grote hoeveelheden dataverkeer niet zien(82 mb versus 9 mb), is dat omdat a) Onavo alleen inkomend dataverkeer laat zien, b) er een vertraging inzit, of c) ...???? Hoe zie je in DataWiz de hoeveelheid uitgaand en inkomend dataverkeer? Misschien heb ik niet goed gekeken maar volgens mij zijn de weergegeven kB en MB de optelsom van beide. Onavo Count toont je alleen het cellular dataverbruik over de afgelopen 30 dagen, en voor iedere app kun je ook nog bekijken hoeveel data dat per week was (op de app klikken en je krijgt een mooie grafiek te zien). Ik geloof niet dat Onavo Count het verbruik per dag laat zien. Ook hier zijn download en upload bij elkaar opgeteld.


Dank voor de reactie!
Volgens mij is het probleem opgelost. Middels Onava zag ik dat de app 'exchange mail' de boosdoener was. In deze toepassing zag ik dat er een mail bleef hangen op verzenden. Hoop en denk dat dat 't was.
Reputatie 7
Badge +9
Ik gebruik Exchange Mail niet, maar ik heb elders gelezen dat het synchroniseren met, en ophalen van mail van de Exchange server erg veel dataverbruik met zich mee kan brengen. Mocht dit dataverbruik de spuigaten uitlopen dan zou je de app kunnen uitzetten (of alleen gebruiken als er WiFi is).
Badge +8
Dank voor de reactie!
Volgens mij is het probleem opgelost. Middels Onava zag ik dat de app 'exchange mail' de boosdoener was. In deze toepassing zag ik dat er een mail bleef hangen op verzenden. Hoop en denk dat dat 't was.


Hoi mabo,

Ik zie dat de tip van Scotsman je heeft geholpen.
Handig, hè, dat forum? :)
Je kunt geen rechten ontlenen aan het gebruik van zo'n app, maar het kan wel een hoop verwarring wegnemen, zo blijkt.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Hoi, 
Ik heb precies hetzelfde. En vorige maand ook al. Met mijn abbonement heb ik constant op de raarste momenten enorm veel internet verbruik (sinds 1 juni alweer 750 mb opgemaakt aan niks). ik heb hier over gebeld en de momenten dat ik verbruik heb ik vaak mijn telefoon niet eens bij me. Ik heb een app geinstalleerd die bijhoudt wanneer ik wat verbruik, en tijdens mijn wifi verbruik ik ook mijn 3g? Ik ben ontzettend ontevreden met de informatie die ik krijg als het gaat om mijn internetverbruik, met mededelingen als je hebt vast iets aanstaan of iets download automatisch, want dit is niet zo. Ineens is mijn verbruik naar boven geschoten en het gaat om enorme bedragen. Ik lees overal op internet dat ik niet de enige ben en ik ben er helemaal klaar mee. Ik zou dus graag een uitleg willen vanuit de simyo kant?


Hoi AnkevdM,

Ik begrijp dat je onze uitleg niet zo volledig vindt. Ik zou je graag willen vertellen waar je zoveel MB's aan verbruikt, dan kon je het oplossen, maar wij mogen van de wet niet registreren, wat er gedown- of geupload of bekeken wordt, of welke apps verantwoordelijk zijn voor het hoge verbruik. Dat heeft met privacy te maken.

Wanneer die app aangeeft dat je 3g verbruikt, terwijl jij denkt op de wifi te zitten, dan zit je dus niet op de wifi. Een toestel maakt verbinding via je wifi, maar als dat signaal zwak is, of wegvalt, dan gaat je toestel over naar 3g. Tegelijk kan niet.
Hoe je dit kunt testen is, als je denkt verbinding te hebben via wifi, op Mijn Simyo de optie "Internet op je mobiel" uit te schakelen.
Je simkaart kan dan geen verbinding maken met internet via het netwerk, en moet dit dan dus wel via de wifi doen.
Zo kom je er achter of er iets mis is met het wifi signaal naar jouw toestel.

Meer informatie over hoog internetverbruik vind je hier.

Groetjes,
Charlene
Badge
Hoi, herkenbaar precies hetzelfde. Zie mijn topic van vandaag rond 15 uur. Heb het gevoel dat er totaal iets niet klopt. Overweeg over te stappen naar andere provider.
Badge +8
Hoi, herkenbaar precies hetzelfde. Zie mijn topic van vandaag rond 15 uur. Heb het gevoel dat er totaal iets niet klopt. Overweeg over te stappen naar andere provider.

Hoi RobV,

Ik heb je vragen in dit topic en dit topic behandeld.
Ik hoop dat je nog even bij ons blijft :)

Groetjes,
Charlene

Reageer