Skip to main content
Hoe kan het zijn dat er toch mb gebruikt worden terwijl mijn zoon alleen wifi zijn telefoon gebruikt? Heb heb namelijk verboden om zijn telefoon mee buitenshuis te nemen na twee maanden vette rekeningen waar volgens hem ook geen reet van klopt! Nu check ik zijn verbruik en gaat er gewoon bijna iedere dag mb af!
Hoi G_S, welkom op het forum van Simyo :)



Ik begrijp dat het vervelend is om hoge internetkosten te hebben. Zeker als je niet weet hoe het komt dat de kosten hoger zijn.



Je gegevens heb ik er even bij gepakt. Ik zie dat er in maart gewoon internet is verbruikt. Er kunnen verschillende reden zijn, waarom er toch nog internetverbinding is via ons netwerk.



Als je Wifi verbinding zwak is, hapert of wegvalt dan gaat je telefoon automatisch zoeken naar een sterker netwerk. Zo wordt er automatisch verbinding gemaakt met ons netwerk terwijl je dit zelf niet door hebt.

Ook is het bij sommige telefoons zo dat ze automatisch met ons netwerk verbinding maken als je telefoon op standby staat. Dit komt bijvoorbeeld voor met iPhones. Als je je telefoon gebruikt, dan gebruik je nog wel Wifi. Gaat je telefoon naar standby dan wordt de internetverbinding veranderd.



Je kunt dit voorkomen door in je telefoon 'Pakketgegevens', 'Dataverbinding' of 'Mobiele data' uit te zetten. Dit is niet in alle telefoons voldoende. Het beste is om op je Mijn Simyo pagina je optie 'Internet op je mobiel' uitzetten 🙂 Als je dit doet, dan komt er meteen een blokkade op het netwerk.

Stel dat je op een gegeven moment toch weer gebruik wilt maken van je internetbundel, dan zet je deze optie weer aan. Nadat je deze optie uit of aan hebt gezet, hoor je ook je telefoon uit en aan te zetten. Zo gaat je simkaart zich opnieuw aanmelden op het netwerk met de nieuwe instellingen.



Wil je laten weten van welke type telefoon je gebruikmaakt? In veel smartphones kun je ook het één en ander nagaan :$



Ik hoor het graag van je.

Reageer