Skip to main content
Hoe kan het dat er steeds mb's verdwijnen .ik had al een vermoeden omdat ik het scherp bij houd .Ik heb er ook al veel over gelezen .

Het is al een paar keer gebeurd dat er diverse keren mb verdwijnen terwijl ik lig te slapen .gistermorgen was het weer zover 05.44 lig ik lekker te slapen en hup 49 mb gewoon weg en dit gebeurt dus steeds vaker .oplossing zeggen jullie .Je internet maar uitzetten en alleen op Wi-Fi gaan .tuuuurlijk waarom betaal in dan geld voor mijn internet op mijn mobiel .oja ik heb ALLES uitstaan qua updaten of binnen halen ofwat dan ook .wie kan mij dit uitleggen hoe dit kan .

Ik heb zelfs mijn bundels alweer verhoogt bang om er overheen te gaan .of is dit misschien juist de bedoeling van symio .

Ik denk er sterk over om over te gaan stappen. Want dit is gewoon diefstal MB'S AFPAKKEN TERWIJL IK NIET OP MIJN MOBIEL ZIT
Zodra je niet actief bezig bent met je mobiel, kan je mobiel toch nog met van alles bezig zijn. Ook terwijl je niet bezig bent haalt je mobiel bijvoorbeeld je email op.

Het is goed mogelijk dat je een app hebt, die veel binnen haalt op de achtergrond!

Wat voor mobiel heb je? Dan kunnen forumgebruikers zoals ik je misschien meer gerichte tips geven!
Behalve de tips die Groentjuh geeft is het ook zo dat de tijden die je in Mijnsimyo ziet niet gelijk zijn aan de tijden waarop het gebruik daadwerkelijk is geweest. Dus jouw gebruikt kan best om 23:00 zijn geweest.
Hoi Boos,



Welkom op het Forum!



Ik vind het erg vervelend dat er onduidelijkheid is over je internetverbruik. Ik begrijp heel goed dat jij je afvraagt waarom er MB's in mindering zijn gebracht terwijl je sliep!



Helaas kan ik niet inzien waaraan het internet is verbruikt, alleen hoeveel internet er is verbruikt. Dit mag namelijk niet bijgehouden worden in verband met de Wet bescherming persoonsgegevens. Ik kan mij goed voorstellen dat je er nu voer nadenkt om over te stappen naar een andere provider na dit verbruik. Dit is de meest natuurlijke reactie. Alleen verhelp je hier het probleem niet mee, want je internetverbruik wordt tot stand gebracht door je telefoon en niet door de provider. Ik geef je hierom graag meer uitleg over hoe internetverbruik tot stand kan komen.



Internetverbruik kan op verschillende manieren plaatsvinden. Er vindt verbruik plaats op het moment dat je zelf ervoor kiest om verbinding te maken (Facebook openen/surfen op web). Het is ook mogelijk dat instellingen van je toestel ervoor zorgen dat er automatisch verbinding wordt gemaakt met internet, zonder dat je dat door hebt. Vaak betekent het dat er automatisch wordt gezocht naar nieuwe e-mailberichten of WhatsApp-berichten. Het komt ook voor dat je telefoon zo is ingesteld dat het nieuwe updates voor je apps of het besturingssysteem (iOS, Android) downloadt. Je kunt hiervoor zelf de instellingen van je toestel nalopen.



Om na te gaan wat dit verbruik precies tot stand heeft gebracht, kun je het beste terecht op je telefoon. Het verschilt per besturingssysteem waar je dit kunt vinden. Om deze reden adviseer ik je dit artikel van onze blog te lezen. Natuurlijk hebben we ook andere tips om je verbruik te beperken in de toekomst, zoals het downloaden van DataEye of Onavo Count. Voor meer informatie hierover kun je hier op klikken.



@ Groentjuh en Wimj12, bedankt voor het meedenken!



Groetjes,

Asma

Reageer