Skip to main content
Ik heb een simpele Nokia, die ik alleen gebruik om te bellen. Nu krijg ik mailtjes dat ik internet gebruik... Dit heb ik nog nooit gedaan met deze telefoon. Ook als ik inlog op de site, is er geen dataverbruik te zien. Hoe kan dit? En hoe blokkeer ik internet? Ik heb het niet aangezet...
Ik zie nu online dat er eind mei en eind juni 11kb is verbruikt.... Wat is dat? En waarom krijg ik dan een mail, met dat ik meer dan 5MB heb verbruikt....
Hoi Sachika, welkom op het Simyo forum 🙂.



Goed dat je hier navraag over doet. Er is inderdaad te zien dat je telefoon eventjes verbinding heeft gemaakt met het 3G netwerk. We zien dat dit zo weinig is (11kb), dat we er geen geld voor in rekening hebben gebracht, maar het laat wel zien dat je de internetoptie aan hebt staan.



Wil je geen internet op je mobiel? Dan kun je dit eenvoudig uitzetten via Mijn Simyo. Je doet dit op het tabblad Instellingen & simkaart. De optie heet Internet op je mobiel/MMS. Als deze uit staat, weet je zeker dat je telefoon niet meer per ongeluk gebruik maakt van internet.



Laat je me weten of het is gelukt?



Groetjes, Tiury
Volgens die stappen kom ik er niet, bij mijn telefoon heet het allemaal anders. Ik heb een heel simpel telefoontje, Nokia 109. Maar dan nog iets anders, waarom krijg ik dan een mail met dat ik meer dan 5MB heb verbruikt...? Is dit gewoon een 'bangmakertje' om mij een internet abonnement af te sluiten? Dat vind ik rare praktijken!!
Naar je Mijn Simyo gaan kun je het beste doen via een pc / laptop. Want via je Nokia gebruik je internet en dat wil je niet, toch? 😃
Ik typ dit op de laptop.
Oh, ik snap 'm 😉. Ik zal het via de laptop proberen uit te zetten.
Gelukt internet uitgezet.

Maar dan snap ik nog het mailtje over 5MB niet.....!
Hoi Sachika,



Fijn dat het gelukt is:D

Dat mailtje is geen 'bangmakertje', maar wel een waarschuwing.;)

Zodat je er bewust van bent dat er internet verbruikt wordt.



Sinds kort krijg je de mail al bij 1 KB verbruik. Voorheen was dat na de 5 MB.

De tekst moet alleen nog aangepast worden, daar wordt aan gewerkt.

Is alles je zo duidelijk?

Reageer