Skip to main content
Sinds kort staat bij mijn instelling het knopje '4g inschakelen'.

Nu heb ik een abonnement sinds vorig jaar met 200 mb's.

Kan ik ook gebruik maken van het 4g-netwerk?

Kost dit meer mb's??
Wow een knopje 4G! Ik verwacht dat jij dat knopje niet zou moeten zien, maar het is goed om te horen dat ze kennelijk dus werken aan 4G!



Of je van 4G gebruik kan maken ligt aan diverse factoren:

1. Ondersteunt je toestel het?

2. KPN is nog aan het uitrollen, dus kom jij in gebieden met 4G?!

3. Werkt het knopje wel echt!



Gebruikt 4g meer data? Ja en nee. Als je evenveel gebruikt niet, maar de kans is aanwezig dat je met 4G toch meer gaat gebruiken, omdat het net wat sneller is.



Ik weet niet of het inschakelen van 4G nog iets kost... Sommige providers vroegen in het verleden ook al enkele euros per maand om dat te doen...
Ik zie geen 4G knopje, maar zoals Groetjuh aangeeft moet je toestel en je woongebied wel 4G ondersteunen. Beide bij mij niet.

Nu moet ik ook eerlijk toegeven dat ik persoonlijk geen 4G hoef, omdat ik überhaupt niet veel buiten WiFi om op internet zit.

En 4G verbruikt evenveel data als 3G maar het kan inderdaad naar binnen vliegen zodat je bundel op is voordat je het in de gaten hebt.
Hoi cepkid, welkom op het Simyo forum :)



Dat je een knopje voor 4G ziet op je mobiel, betekent helaas niet dat je gebruik kunt maken van 4G :(

Dit betekent enkel dat je toestel er geschikt voor is.



Het is niet bekend óf en wanneer Simyo 4G gaat aanbieden. Mocht het zo ver komen, dan zal dat niet zozeer meer MB's kosten, maar zul je sneller MB's gebruiken waardoor je uiteindelijk wel meer data gaat gebruiken.





Groentjuh en Martijn®️; bedankt voor de hulp 😃

Reageer