Skip to main content
Beste moderators,



Eind april kreeg ik een smsje met de mededeling dat ik 1GB gratis internet cadeau kreeg. Hardstikke leuk.

In de veronderstelling dat die 1GB voor de maand mei was en dat ik er verder niets voor hoefde te doen heb ik in mei in plaats van één GB twee GB aan internet verbruikt, iets wat ik anders nooit zou doen. Wat blijkt: ik had het mis, het cadeautje gold alleen in april en alleen wanneer ik het heb geactiveerd. Resultaat is dat mijn rekening van de maand mei geen 16 euro bedraagt maar199,99 euro, waarvan 178,99 aan internetkosten buiten mijn bundel. Best een dure grap.



Mijn vraag is, is hier nog iets aan te doen? Het is echt een enorm bedrag.



Groet,



Raoul
Hoi raouldelange,



Welkom op het forum!



Wat vervelend dat er onduidelijkheden zijn ontstaan omtrent jouw gratis internetbundel.



Op 1 april hebben we jou een e-mail gestuurd dat je ter ere van je Simyaardag 1000 MB extra krijgt en dat deze bundel direct is toegevoegd en geactiveerd. Heb je dit bericht gemist?



In mei had je geen extra MB's, maar we hebben je wel gewaarschuwd door middel van een sms toen je bundel (bijna) was opgebruikt. Het is belangrijk dat je daarna je verbruik goed in de gaten houdt.



Heb je hier nog vragen over?



Groetjes,

Tanuja
Hoi Tanuja,



Ik kan die e-mail niet terugvinden. Weten jullie zeker dat het geen smsje was? Zoiets staat me namelijk bij. Ik heb een nieuwe telefoon dus kan het zelf niet meer controleren en heb geen e-mail van jullie gekregen met dat onderwerp.



Wanneer mijn internetbundel op is sturen jullie dit smsje:



Je internetbundel is op. Heb je extra MB's dan gaan die nu in. Anders geldt het buitenbundeltarief. Tip: voorkom hoge kosten, gebruik wifi of koop MB's bij



Ik ging ervan uit dat ik extra MB's had gekregen van jullie dus vandaar dat ik niets heb ondernomen.



Is er een coulanceregeling waar ik gebruik van kan maken, dat ik bijvoorbeeld achteraf een Gig bijkoop? 178,99 voor 1 Gig vind ik namelijk nogal prijzig.



En als dat niet mogelijk is, is er wel een klachtenprocedure waar ik gebruik van kan maken?



Ik begrijp dat mijn internetverbruik mijn eigen verantwoordelijkheid is en dat jullie me daar op hebben gewezen maar ik hoop dat je ook begrijpt dat de ik dit niet bewust heb gedaan en dat ik door de verwarring nu zit met een hoge rekening die niet in verhouding staat tot de 10 euro die ik er normaal voor zou betalen.



Groet,



Raoul
Hoi raouldelange,



Jammer dat je de e-mail en de sms niet kunt terugvinden! Het is een vervelende situatie, dat begrijp ik zeker.



Vanuit ons systeem kan ik niet terugzien dat wij je op een of andere manier hebben bericht dat je in mei 1000 MB gratis hebt ontvangen van ons. Heb je na het sms'je ook gekeken in Mijn Simyo? Mijn Simyo is hierin immers leidend. De kosten zijn in dit opzicht terecht.



Desalniettemin wil ik je graag tegemoet komen in de kosten, omdat het enorm vervelend is als je wordt afgerekend op een foutje.



Je ontvangt zo snel mogelijk een e-mail met meer informatie hierover.



Ik hoop dat we hiermee tot een redelijke oplossing zijn gekomen.



Groetjes,

Ilias
Beste klantenservice... Ik heb deze week mijn nieuwe telefoon gekregen en nu is deze alles gaan updaten... ipv wifi had hij het mobiele netwerk gepakt en dus ruim 1gb gedownload... ik heb dus een rekening van meer als 100 euro :o

Nu heb ik 2x 500mb bijgekocht... maar word dit later nog verrekend? Kun je het ook uitzetten dat je nooit meer dan 100% van je bundel kunt gebruiken oid? Of dat automatisch de mobiele uitschakelt en je het zelf weer overnieuw in kunt schakelen?

Vr. Gr. Remi Terhorst
Hoi Remuuh,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat je pardoes zulke hoge verbruikskosten hebt gemaakt! :Ik zie dat je vanmorgen een collega hierover gesproken hebt, en dat hij zo vriendelijk is geweest om je een datacoulance aan te bieden 🙂 Wat fijn! Vond je de coulance een gepaste oplossing?



Groetjes,

Jihane
Beste Jihane... ik voelde me vandaag in ieder geval gehoord en als er dan met je meegedacht word is super! Complimenten voor jouw collega! Ik ben benieuwd met welke deal jullie komen... daar kon jouw collega nog geen antwoord op geven!
Hoi Remuuh,



Fijn om te horen dat je met een goed gevoel overbleef na het gesprek met mijn collega! Jij hebt intussen ook via e-mail bericht gehad over de details van de coulance. Prima, toch? :)



Laat je 't weten als je nog andere vragen hebt?



Groetjes,

Jihane
Ook ik ben onaangenaam verrast door een enorme rekening voor verbruikte data buiten mijn bundel. Het sms je op 1 april over 1000 MB gratis data, zegt niets over het feit dat deze alleen geldig zijn in april, in de email staat daar ook niets over. Letterlijke tekst: Alsjeblieft er is nu gratis 1000 MB toegevoegd aan je bundel. Veel plezier ermee.

Aangezien ik al heel lang klant ben bij Simyo heb ik ( blijkbaar heel naief, maar niet de enige!) gedacht dat dit vanaf 1 april zou gelden. In mei, juni en juli ben ik toen al buiten mijn bundel gaan internetten, maar heb daar nooit een waarschuwing voor gekregen, waarschijnlijk omdat ik in eerste instantie geen internetbundel had. Ik zie nu pas in augustus een factuur voor 93 euro internetdata voorbijkomen. Samen met de facturen in de voorgaande maanden betaal ik een rekening van 170 euro! Dat geeft het "cadeautje" wel een heel nare bijsmaak! Natuurlijk snap ik achteraf ook dat ik niet zo naief had moeten zijn, maar de tekst in jullie mail en sms laat wel heel veel te raden over. De voorwaarden alleen op Mijn Simyo zetten, waar ik eerst op moet inloggen is onvoldoende. Ik hoor graag over de coulance regeling.



Met vriendelijke groet, Nick
Hoi NickvB,



Wat vervelend dat je zulke hoge kosten hebt gemaakt. Jammer dat je het internet aan hebt laten staan en dat je dacht dat je elke maand 1000 MB kreeg.



Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zag dat jouw internet nu nog steeds aan staat. Om verdere kosten te voorkomen raad ik je aan om je 'internet op je mobiel' uit te zetten op je Mijn Simyo.



Omdat ik het lullig vind dat je toch zulke hoge kosten hebt gemaakt, heb ik ervoor gezorgd dat je een coulance krijgt. Ik heb je daar zojuist een e-mail over gestuurd met de details over de coulance. Ben je blij met deze oplossing?



Groetjes,

Caspar

Reageer