Skip to main content
Is er een dienst bij Simyo die je waarschuwt als je op de helft van je mb-bundel bent?

Of een waarschuwing dat je bundel bijna op is?



Mijn zoon kreeg bij zijn vorige sim only-abonnemet (T-mobile) een waarschuwing als hij zijn mb's bijna verbruikt had.

Hierdoor kwam hij nooit over zijn bundel heen.

In zijn eerste maand bij Simyo kreeg hij dat niet en kwam er een rekening van € 95,00 aan!

We kwamen er pas achter in de 2e maand bij Simyo toen het verbruik al op € 75,00 stond!

Beetje jammer van het geld!



Dus.....is er een sms-dienst die je hiervoor kan waarschuwen?
Hallo,



Bij Simyo verschijnt er een bericht bij 50 en 100% verbruik van de bundel.

Deze berichten worden automatisch verstuurd.



Kan het zijn dat de berichten over het hoofd zijn gezien?



Over de inhoud van de facturen kan ik niet oordelen. Ik weet wel dat je bij Simyo het verbruik achteraf betaald en de bundels vooruit. Bij de eerste factuur waren dit waarschijnlijk aansluitkosten, en voor 2 maanden de bundels (huidige en maand vooruit).



Voor details kun je het beste de facturen er even bij pakken, welke te vinden zijn op de Mijn Simyo omgeving voor de betreffende aansluiting.



🙂
Waar verschijnt dat bericht dan?

Is dat via de SMS?
Ja dat is een netwerk bericht dat in de inbox van je smsjes verschijnt.



Een moderator kan precies zien wanneer en hoe laat ze eventueel verzonden zijn.
Ik geloof niet dat mijn zoon SMS-jes heeft gehad.

Deze kreeg hij altijd ook van T-mobile, dus ik neem aan dat hij ze dan zeker had gezien.

Heb net even mijn dochter gevraagd.

Zij heeft ook Simyo. Ze krijg wel een SMS als ze over haar bundel heen gaat, maar niet bij 50%.

Zal het bij mijn zoon ook nog eens navragen.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/krijg-ik-een-waarschuwing-als-ik-mijn-bundel-85?c=48



Een provider is verplicht een waarschuwingssms te sturen bij hoogverbruik.....

Zou hij of zij het niet hebben ontvangen moet de provider aantonen dat deze verstuurd zijn !

De smsjes komen rechtstreeks van het kpn nerwerk.
Bedankt voor alle info!
Hoi dali9700,



Wat ontzettend vervelend dat je zoon zo'n hoge rekening heeft ontvangen. Ik heb even contact opgenomen met KPN om te controleren of deze sms'jes wel zijn verzonden en ontvangen en we hebben een positief afleverrapport gekregen. Je zoon heeft deze sms'jes dus echt ontvangen. Heeft hij er al iets over gezegd?



Het is misschien een goed idee om de Mijn Simyo App te installeren. Dan kunnen jullie allebei het verbruik goed in de gaten houden 🙂.



Groetjes, Tiury



Bedankt voor het antwoord Raytje en Friesian 🙂.
Mijn zoon zegt dat hij in de maanden dat hij nu simyo heeft 2 keer een sms heeft gehad.

Maar ja het is een puber, dus mss heeft hij het gewoon over het hoofd gezien hoor! ;-)



Ik had hem gelijk bij de aanvang van het abonnement aangeven dat hij de app moest downloaden, maar ja, eigenwijs en niet doen.

Inmiddels heeft hij de app wel geïnstalleerd.

Ook moet hij mij het verschil van het abonnement en het bedrag op de facturen aan mij terugbetalen!

Ik denk dat hij daar wel van leert!



Ik heb de internetbundel inmiddels naar boven bijgesteld zodat hij n 1 Gyg heeft.



Bedankt voor het antwoord Tiury!



Groetjes Geralda
Hoi dali9700,



Goed om te horen dat je de sms'jes wel verstuurd zijn. Dat gaat dus goed.



Om niet (meer) voor verrassing komen te staan kan je de Simyo App anders ook op je eigen toestel installeren 🙂
Heb ik gedaan, maar helaas kun je maar van 1 telefoonummer het verbruik zien.

Mijn zoon en dochter hebben beide Simyo en ik heb zelf vanaf eind juni ook Simyo.

Het zou handig zijn als zou kunnen wisselen tussen telefoonnummers in de app.

Nu moet je steeds in- en uitloggen.



Ik weet de telefoonnummers en de wachtwoorden van mijn kinderen niet uit mn hoofd....
Hoi dali9700,



Ik kan me voorstellen dat het in dit geval handig zou zijn om meerdere account in één app zichtbaar te maken.

Je idee heb ik op onze 'wall of change' gehangen.:D



Voor nu zou je even een (beveiligde) notitie in je telefoon kunnen plaatsen met de inlog gegevens van je kinderen;)
Bedankt voor de tip en voor het doorgeven van het idee!



Fijn weekend!
Hoi dali9700,



Graag gedaan.
Fijn weekend!
Gelukt;)
Hallo,

Het is een tijdje goed gegaan bij ons, maar nu is mijn dochter aan de beurt.

Zij zegt dat ze geen sms'jes heeft gehad. Nou geloof ik dat niet helemaal.

Zouden jullie dat ook kunnen checken?
Hoi Dali9700



Jammer dat het bij jouw dochter nu mis is gegaan.



Ik kan dit zeker even nagaan voor jullie. Omdat jij ingelogd bent met jouw 06-nummer op het forum, kan ik haar gegevens niet inzien. Als je op mijn naam klikt, krijg je de mogelijkheid om mij een privébericht te sturen. Wil je haar 06-nummer via dit privébericht naar mij sturen? Bedankt!



Groetjes,

Angela

Reageer