Skip to main content
KPN abonnees krijgen vanaf vandaag 4G zonder bij te betalen. Wanneer doet Simyo hetzelfde?
Een hele goede vraag!

Ik las vanmiddag inderdaad het artikel van KPN over het doorvoeren van 4G bij alle klanten (zonder extra kosten), dus ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer Simyo dit ook gaat doorvoeren.

Want Simyo klanten die nu gebruik maken van "Flex 4G" (inclusief ik zelf) betalen nu € 5,- per maand extra, en het zou mooi zijn als dit gewoon zonder extra kosten kan, zoals steeds meer providers doen.
Zou inderdaad mooi zijn als ze dat gaan in voeren want heb ook gehoord dat T-Mobile er mee bezig is en Vodafone
Hoi rreitsman, MichD en karper,



Deze vraag wordt sinds gisteren vaker gesteld, en dat is heel logisch. Ik zou zelf ook hele benieuwd zijn.

Alleen zal ik jullie wel moeten teleurstellen. In een ander topic heb ik het als volgt verwoord

Simyo gaat haar abonnementen niet overzetten naar 4G.



De reden hiervoor is dat wij een kleine budget provider zijn. We kunnen niet voor hetzelfde geld 4G aanbieden als nu 3G. Daarbij komt ook dat bij ons het percentage klanten met 4G een heel stuk kleiner is dan bij KPN.

Mocht er in de toekomst iets gaan veranderen, dan lezen jullie het op het forum natuurlijk direct!




Ik hoop dat jullie hiermee kunnen leven.





Oh, rreitsman en karper: welkom op het forum!
Maar jullie zijn toch een onderdeel van kpn ofniet dan zouden jullie toch gewoon mee kunnen gaan
Hoi karper,



Vergeet niet dat KPN en Simyo twee verschillende bedrijven zijn, met een ander bestuur en andere agenda punten. We vinden het natuurlijk heel mooi dat KPN dit wel heeft nu, en dat inspireert ons ook! Wie weet komt op den duur wel bij Simyo. Helaas staan er nu nog andere aanpassingen en verbeteringen op de planning 🙂.



Groetjes, Tiury
Om eerlijk te zijn denk ik dat dit niet lang meer duurt.

Nu kan een provider 4G nog presenteren als 'iets extra's' voor de gebruiker waar je extra geld voor kunt vragen. Maar binnenkort is het net andersom: providers zullen gebruikers gaan stimuleren om 4G te gebruiken. Simpelweg omdat het 4G-netwerk meer capaciteit heeft dan het 3G-netwerk, en het noodzakelijk is om te kunnen groeien. Het 3G netwerk kan die groei simpelweg niet aan. KPN doet dit dan ook niet uit filantropische overwegingen, maar ook uit eigenbelang. Alle providers zullen volgen.

Let op: netwerkcapaciteit != snelheid.



Daarnaast is het een kwestie van niet kunnen achterblijven bij de rest... 😉
Hoi Bartels,



Daar zit inderdaad een kern van waarheid in. Op den duur zal het misschien zo lopen. :8



Op dit moment heb jij bij Simyo de optie nog in eigen hand. En zijn wij gespitst op andere ontwikkelingen. Zoals de nieuwe Mijn Simyo omgeving en de nieuwe Mijn Simyo app. Ook heel spannend, al zeg ik het zelf:$

Reageer