.

Beantwoord

kosten van gebruik Personal Hotspot

  • 7 May 2012
  • 1 reactie
  • 4490 Bekeken

Badge
Hall Simyo,
Ik heb vorige week op een vakantieadres binnen nederland op een avond mijn Iphone gebruikt als "personal hotspot" om de iPad te gebruiken voor simpele spelletjes als "Wordfeud" en "Drawsomething".
De volgende morgen kreeg ik een berichtje dat ik mijn 500 MB van deze maand volledig had opgebruikt en bij opvraag van de status bleek dat ik inmiddels ook al een verbruik van 13 euro eroverheen was. Mijn vrouw had eenzelfde berichtje (had ook hotspot functie aangezet voor ipod van onze zoon), en zij was inmiddels op 66 euro buiten de bundel!!
Wat bleek is dat er per 5 minuten blokken van 60 MB in onze verbruiks-cijfers staan, terwijl we niks aparts deden (geen downloads of filmpjes of zo), zie bijgevoegd screenshotje.
Hoe kan dit?
Waar staan de voorwaarden over gebruik van hotspot bij Simyo?
Wat zijn de tarieven die gehanteerd worden, en waar kan ik die terugvinden?
ik heb contact gehad met de klantenservice van Simyo, maar die konden me niet goed helpen, de jongedame die me hielp had nog nooit van een Hotspot Functie gehoord.
Ik hoop dat er wat antwoorden kunnen komen op dit duistere beleid van Simyo.
met vriendelijke groeten,
icon

Beste antwoord door Arie 10 May 2012, 11:28

Bekijk originele reactie

1 reactie

Badge +2
Beste heja1966,

Op het moment dat je je iPhone gebruikt als hotspot zal al het verbruik dat op de iPad plaatsvindt via de Simyo simkaart op de iPhone gaan. Uit onze gegevens blijkt dat er inderdaad veel forse internetsessies van 60MB hebben plaatsgevonden. Hierdoor ben je buiten de bundel gaan internetten.
Er zijn geen speciale voorwaarden voor het gebruik van hotspots bij Simyo, dit zijn gewoon de voorwaarden voor het gebruik van mobiel internet.
Als u buiten de bundel gebruik maakt van het internet kost dat u € 0,10 per MB.
De tarieven vindt u terug op de onderstaande link onder het kopje internetbundel:

http://www.simyo.nl/sim-only/geregeld

Groetjes,

Arie

Reageer